۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶
۷۰ درصد از حق بیمه کشاورزان از سوی دولت پرداخت می‌شود
معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی:

۷۰ درصد از حق بیمه کشاورزان از سوی دولت پرداخت می‌شود

به منظور کاهش آسیب‌پذیری کشاورزان ایرانی در حوادث و بلایای طبیعی و بحران‌های گیاهی، دولت ۷۰درصد حق بیمه کشاورزان را پرداخت می‌کند.

به گزارش بازار، ‌ علیرضا مهاجر معاون زراعت وزارت جهادکشاورزی در مراسم گرامیداشت روز ملی گل محمدی و گلاب افزود:اگر فرهنگ سازی بیمه، از سوی دولت، بخش خصوصی و شرکتهای بیمه انجام شود و ۳۰ درصد باقیمانده حق بیمه را کشاورزان پرداخت کنند، بیمه‌ ها همیشه در لحظات سخت در کنار کشاورزان خواهند بود.

وی افزود:امیدوارم روزی فرا برسد که همه باغداران، زارعان و دامداران ما بیمه باشند و فعالان این عرصه ها دغدغه ای جز تولید و تضمین درآمد ثابت نداشته باشند.

معاون زراعت جهادکشاورزی، اولین شرط تولید را آگاهی از بازار مصرف عنوان کرد و گفت : در جهان شرکت‌های خصوصی مسیر حرکت دستگاه‌های دولتی را ترسیم می کنند، اما در ایران انجمن های متعدد تخصصی برای یک محصول ایجاد شده که حتی ذیل عنوان آن محصول در کنار هم قرار نمیگیرند.

معاون زراعت جهادکشاورزی با اشاره به انجام تحقیقات فراوان در موسسات دولتی برای کمک به بهبود تولید، افزود:زیر ساخت های توسعه باید در ذهن همه فعالان تولیدی و تجاری ایجاد شود تا رفتار کشاورزان در مزرعه هم تغییر کند.

کد خبر: ۲۸۶٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha