۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
آینده درخشان قیمت قیمت نقره در بازارهای جهانی+ تحلیل تکنیکال و فاندامنتال
بازار گزارش می دهد؛

آینده درخشان قیمت قیمت نقره در بازارهای جهانی+ تحلیل تکنیکال و فاندامنتال

قیمت نقره طی هفته های گذشته از رشد بسیار چشمگیری برخوردار بوده که نیازمند توجه بیشتر سرمایه گذاران به این فلز گرانبها و البته صنعتی است.

بازار؛ گروه بین الملل: روند نوسان قیمت فلزات گرانبها معمولا رفتاری مشابه با یکدیگر از خود نشان می دهند. این میزان هماهنگی البته میان دو فلز گرانبهای مهم بازار یعنی طلا و نقره بیشتر بوده و بیشترین هماهنگی در نوسان قمیت بازار برای این دو فلز به چشم می خورد. با اینحال، تفاوت کاربردهای مختلف این دو فلز منجر شده تا گاها برای یکی از آنها شاهد افزایش و یا کاهش قیمت بیشتری به نسبت دیگری باشیم.

علیرغم رکود سنگین حاکم بر بازار نقره تا اواخر ماه آوریل، قیمت این فلز گرانبها از اوایل ماه می شروع به افزایش چشمگیر و قرارگیری در کانال صعودی کرد. اما سوال اینجاست که علیرغم رکود شکل گرفته در بازار طلا طی روزهای گذشته، چرا قیمت نقره همچنان رو به افزایش بوده و هر انس آن در محدوده ۲۸ دلار معامله می شود؟

تحلیل فاندامنتال قیمت نقره

پیش از هر چیز باید بدانیم که نقره بر خلاف طلا، کاربردهای بسیار زیادی در بخش های مختلف صنعت به ویژه در بخش تولید تجهیزات مربوط به انرژی های تجدیدپذیر همچون باتری های خورشیدی دارد. همین کاربرد در کنار افزایش توجه و تقاضا برای انرژی های تجدیدپذیر سبب شده تا میزان تقاضا برای نقره نیز مانند مس، تا حد زیادی افزایش یابد. پس این، نخستین فاکتور تاثیرگذار در روند شیب صعودی قیمت نقره محسوب می شود. بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی آژانس بین المللی انرژی (IEA) حجم بازار باتری های خورشیدی تا پایان سال ۲۰۲۳ به بالای ۸۰ میلیارد دلار افزایش داشته که نشانگر رشد ۱۰۰ درصدی در بازاه زمانی یک ساله است. پس می توان آینده روشنی را از این حیث، برای نقره در نظر گرفت.

کاربرد دیگر نقره در صنایع مخابراتی به ویژه تجهیزات مرتبط با اینترنت همراه است. با توجه به افزایش روزمره و بسیار چشمگیر تقاضا برای اینترنت ۵G، می توان تصور کرد که میزان کاربرد نقره نیز تا چه میزان افزایش خواهد یافت. این اهمیت زمانی دوچندان می شود که بدانیم، تنها در کشوری مانند هند با جمعیتی ۱.۵ میلیارد نفری، قرار است تا پایان سال ۲۰۲۴، دکل های اینترنت ۵G در سراسر این کشور نصب و راه اندازی شوند.

در حقیقت، کاربرد گسترده نقره در صنایع مختلف منجر به رشد خرید شمش این فلز گرانبها از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان شده است. از سوی دیگر، نقره دومین فلز امن برای سرمایه گذاری به حساب آمده که با توجه به افزایش تنش های ژئوپولیتیک در اروپا و خاورمیانه، ماهیت این فلز به عنوان ابزار سرمایه گذاری نیز همچنان پر رنگ تر شده و میزان تقاضا برای خرید آن نیز همچنان رو به افزایش است.

تحلیل تکنیکال قیمت نقره

قیمت نقره طی روزهای گذشته تا حد قابل توجهی افزایش یافته و در زمان تنظیم گزارش حاضر، قیمت هر انس نقره در بازرهای جهانی ۲۸.۱۳ دلار است. با توجه به برنامه نامشخص فدرال رزرو آمریکا برای آغاز روند کاهش نرخ بهره بانکی، به نظر می رسد قیمت نقره در میان مدت همچنان افزایش بوده و در محدوده ۲۶ الی ۲۹ دلار تثبیت شود.

آینده درخشان قیمت قیمت نقره در بازارهای جهانی+ تحلیل تکنیکال و فاندامنتال

قیمت نقره پس از رسیدن به کف ماهانه خود در اوایل ماه می، روند افزایش خود را آغاز کرده و از هر دو سطح SMA۵۰ , ۲۰۰ روزه و همچنین، SMA۲۰۰ روزه عبور کرده است. نمودار قیمت از اواسط آوریل به این سو، چندین الگوی سر و شانه را شکل داده و در حال حاضر، مهمترین مقاومت پیش روی نقره روی ۲۸.۸ دلار قرار دارد. در صورت عبور قیمت از این مقامت، می توان انتظار افزایش قیمت تا محدوده ۳۰ دلار در هر انس را البته در بازه زمانی بلند مدت داشت.

کد خبر: ۲۸۶٬۶۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha