۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱
شاخص صنعت بانکداری در حال نزدیک شدن به کف 8500 واحد
صنعت بانکی در هفته ای که گذشت

شاخص صنعت بانکداری در حال نزدیک شدن به کف 8500 واحد

شاخص صنعت بانکداری طی 2 هفته اخیر با نزول مواجه شده که در حال حاضر در حال نزدیک شدن به حمایت معتبر 8500 واحد است و به احتمال زیاد با واکنش مثبت همراه شود.

هادی بهرامی؛ بازار: شاخص صنعت بانکداری، وضعیت سهام شرکت های بانکی در بورس را به ما نشان میدهد که منفی معامله شدند یا مثبت و در صورت تحلیل نسبتا درست شاخص میتوان سرمایه گذاری اصولی تری ب روی شرکت های بانکی داشت. شاخص صنعت بانکی حدودا یکسال است که درون یک بازه ۲۰ درصدی نوسان میکند و علت آن هم شرایط کل بازار بورس و همچنین سیاست نهاد های نطارتی است که چه موقع ورود و خروج پول را بازار تجربه کند. همانطور که میدانید تحلیل و بررسی موسسات بانکی بدلیل نقش مهمشان در اقتصاد و گردش نقدینگی کشور، حائز اهمیت میباشد؛ به همین خاطر در ادامه به گزارش تحرکات این صنعت در هفته ای که گذشت را بررسی و روند پیش روی آن را تحلیل خواهیم کرد.


گزارش بازدهی شاخص
شاخص صنعت بانکداری در بورس با ۲.۵ درصد کاهش، هفته گذشته را به پایان رساند و اکثر سهم های بانکی به دلیل جو کل بازار بورس رنج مایل به منفی معامله شدند. این شاخص در شروع هفته گذشته ۸۸۶۰ واحد بود که تا پایان هفته معاملاتی به محدوده ۸۶۴۰ واحد رسید؛ این در حالیست که شاخص کل بورس با افت ۲.۲ درصدی به ۲ میلیون و ۲۱۹ هزار واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با افت ۱.۷ درصدی به محدوده ۷۳۸ هزار واحد رسیده است که نشان میدهد ۹۹ درصد شاخص ها با یکدیگر ارتباط نوسانی و زنجیره ای دارند.


تحلیل تکنیکال شاخص
با توجه به تحلیل های صورت گرفته در مقالات قبلی، شاخص صنعت بانکداری در نزدیکی مقاومت استاتیک ۹۴۳۰ واحد با واکنش منفی روبرو شد و ۷ درصد کاهش را تجربه کرده که در حال حاضر در حال نزدیک شدن به حمایت چندگانه ۸۵۰۰ الی ۸۴۰۰ واحد است و به احتمال زیاد واکنش مثبتی را شاهد باشیم. با برخورد شاخص به حمایت معتبر گفته شده، انتظار رشد را تا اهداف بالاتر داریم؛ در غیر اینصورت اگر حمایت ۸۵۰۰ هم از دست برود، آخرین حمایت معتبر در محدوده ۸۲۰۰ واحد در دسترس خواهد بود. شاخص صنعت بانکداری در صورت عبور از مقاومت ۹۴۳۰ واحد میتواند تا هدف بزرگ ۱۰۲۵۰ واحد صعود کند و اگر این محدوده که سقف تاریخیست هم شکسته شود، روند صعودی قوی تر را شاهد خواهیم بود.

شاخص صنعت بانکداری در حال نزدیک شدن به کف 8500 واحد

کد خبر: ۲۸۶٬۴۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha