۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
عناب از کجا تهیه کنیم؟ (معرفی بهترین مکان خرید عناب)

عناب از کجا تهیه کنیم؟ (معرفی بهترین مکان خرید عناب)

عناب میوه ‌ای با ظاهری منحصر به فرد و طعمی دلچسب است که در مناطق مختلف ایران، به ویژه در خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان به وفور یافت می‌ شود.

به گزارش بازار، عناب میوه ‌ای با ظاهری منحصر به فرد و طعمی دلچسب است که در مناطق مختلف ایران، به ویژه در خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان به وفور یافت می‌ شود. این میوه سرشار از ویتامین ‌ها، مواد معدنی و آنتی ‌اکسیدان ‌های مختلف است که فواید بی‌ شماری برای سلامتی انسان به ارمغان می ‌آورند و به صورت تازه و خشک شده مصرف می شوند. با فرا رسیدن فصل پاییز، عناب تازه از درختان برداشت می شود. عناب تازه طعمی خوشمزه و خواصی بی ‌نظیر دارد که آن را به یک خوراکی محبوب در داخل و خارج از کشور تبدیل کرده است. اگر به دنبال خرید عناب خشک هستید و این سوال برای شما پیش آمده که عناب از کجا بخریم میتوانید این مقاله را مطالعه کنید و بهترین فروشگاه عناب را پیدا کنید. چرا که عناب با کیفیت، طعم و خواص بهتری داشته و فواید بیشتری برای سلامتی نیز دارا است. کیفیت عناب تاثیر مستقیمی روی طعم، ظاهر، خواص و قیمت آن دارد. بنابراین باید حتما این میوه خوشمزه و مقوی را از مراکز معتبر و با سابقه خریداری کنید.

بهترین مکان های خرید عناب

همانطور که در بخش قبلی گفته شد، عناب فواید و خواص بی ‌شماری برای سلامتی دارد. از این رو انتخاب بهترین مکان برای خرید عناب مرغوب و با کیفیت، از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه مطلب سه روش متداول برای خرید عناب را بررسی می کنیم.

  1. خرید از بازار های محلی: عناب در فصل برداشت توسط کشاورزان، در بازار های محیطی به فروش می رسد. با خرید عناب تازه از بازار های محلی می توانید به آسانی به این میوه دسترسی پیدا کنید. همچنین خرید از این بازار ها تنوع را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید از بین انواع و درجات کیفی مختلف، بهترین و مناسب ترین نوع عناب را انتخاب کنید. از طرفی با مراجعه و خرید از بازار های محلی می توانید برای قیمت این میوه چانه زنی کرده و مطابق با بودجه خود، عناب مناسب را تهیه کنید. ولی خرید عناب از بازار های محلی، معایبی نیز دارد. به عنوان مثال در این روش نمی توان کیفیت را تضمین کرد. زیرا امکان وجود عناب های فاسد و بی کیفیت وجود دارد. همچنین نمی توانید از محل تولید و اصالت عناب مطمئن باشید. همچنین دسترسی به بازار های محلی برای خرید عناب، برای هر کسی امکان پذیر نیست.
  2. خرید از باغدار: یکی دیگر از روش های خرید و دسترسی به عناب تازه، خرید مستقیم از باغدار است. در این روش می توان تازه بودن و کیفیت عناب را تضمین کرد. همچنین می توانید با خرید از باغدار از تولید کننده حمایت کرده و این محصول را به صورت مستقیم و با حذف واسطه ها، با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه خریداری کنید. اما این روش نیز معایبی دارد که باعث شده تا درصد بالایی از مردم، به دنبال خرید مستقیم عناب تازه از باغدار نباشند. به عنوان مثال در این روش نمی توانید در همه مناطق کشور به عناب تازه دسترسی داشته باشید. همچنین نیاز دارید که برای خرید این محصول، زمان و هزینه صرف کنید تا به محل تولید برسید. یکی دیگر از معایب این روش نیز، محدودیت در تنوع عناب است.
  3. خرید از فروشگاه‌ های آنلاین: روش دیگری که برای خرید عناب تازه می توانید انجام بدهید، خرید از فروشگاه های آنلاین است. در این روش می توانید به سرعت و به راحتی به انواع مختلف عناب در هر قیمتی دسترسی آسان داشته باشید. همچنین با خرید عناب از فروشگاه های آنلاین، در انتخاب خود تنوع بالایی داشته و می توانید قیمت های فروشگاه های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین و مناسب ترین قیمت را انتخاب کنید. در این روش نمی توانید به صورت حضوری کیفیت عناب ها را بررسی کنید. از طرفی ممکن است عناب ارسال شده با عکس های فروشگاه تطابق نداشته باشد و محصولی بی کیفیت خریداری کنید. به همین دلیل باید این محصول را از فروشگاه های معتبر و با سابقه ای مانند شاینا خریداری کنید تا از کیفیت آن مطمئن باشید.

با در نظر گرفتن مزایا و معایب هر روش، شرکت شاینا راه حلی نوین برای خرید عناب تازه ارائه می ‌دهد. این شرکت، عناب را به صورت مستقیم از باغداران معتبر خریداری کرده و با کیفیت ‌ترین نوع عناب را به صورت تازه و با کیفیت به مشتریان خود به صورت آنلاین عرضه می‌ کند. عناب‌ های شاینا به صورت مستقیم از باغداران و بدون واسطه تهیه می ‌شوند. حذف واسطه‌ ها در فرآیند فروش، قیمت عناب شاینا را به نفع مشتریان به طور قابل توجهی کاهش داده است. همچنین مجموعه شاینا، عناب را به سراسر ایران ارسال می ‌کند. با خرید عناب از شرکت شاینا، می ‌توانید از طعم و خواص بی ‌نظیر عناب تازه و با کیفیت بهره‌ مند شوید و سلامتی خود را تضمین کنید.

نکاتی برای خرید عناب خشک و عناب تازه

نکاتی برای خرید عناب

انتخاب عناب خشک با کیفیت، از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که عناب با کیفیت، طعم و خواص بهتری داشته و فواید بیشتری برای سلامتی شما به ارمغان می ‌آورد. در ادامه مطلب به چند نکته کلیدی برای خرید عناب اشاره می‌ کنیم.

  1. ظاهر عناب: برای خرید عناب با کیفیت باید ویژگی های ظاهری نوع مرغوب آن را بشناسید. به عنوان مثال عناب، رنگی قهوه‌ ای مایل به قرمز دارد. بنابراین از خرید عناب‌ های قهوه ‌ای تیره یا مایل به سیاه خودداری کنید. همچنین عناب تازه باید درشت و توپر باشد و عناب های خشک باید پوسته محکمی داشته باشند. نباید عناب ‌های ریز و چروکیده را خریداری کنید زیرا کیفیت پایین تری دارند و ممکن است طعم خوبی نداشته باشند. شکل عناب نیز باید صاف و بدون لکه باشد.
  2. طعم: عناب طعمی شیرین و دلچسب دارد. بنابراین از خرید عناب ‌هایی که طعم گس یا ترش دارند، خودداری کنید.
  3. بو: یکی دیگر از ویژگی هایی که برای تشخیص کیفیت عناب باید مد نظر قرار بدهید، توجه به بوی ان است. عناب بوی ملایمی دارد. عناب با کیفیت نباید بوی نامطبوعی داشته باشد.
  4. سفت بودن: همانطور که گفتیم عناب باید سفت و توپر باشد. یک عناب با کیفیت دچار له شدگی یا چروکیدگی نیست.

قیمت عناب تازه و خشک

خرید عناب

قیمت عناب تازه و خشک تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار گرفته و دچار نوسان و تغییر می شود. به صورت حدودی قیمت عناب از ۴۰ هزارتومان تا ۲۳۷ هزارتومان متغیر است. در ادامه مطلب عوامل تاثیر گذار روی قیمت عناب تازه و خشک را بیان می کنیم.

  1. انواع عناب: عناب در انواع مختلفی مانند مضافتی، انابتی، اجیلی، دارویی و ... تولید و عرضه می شود که هر کدام قیمت مخصوص به خود را دارند.
  2. کیفیت: عناب با کیفیت، باید درشت، توپر، صاف و بدون لکه باشد. همچنین عناب باکیفیت طعمی شیرین و دلچسب دارد. عناب بی‌کیفیت ریز، چروکیده، دارای لکه و طعم گس یا ترش است.
  3. زمان برداشت: عناب تازه در فصل پاییز برداشت می‌ شود. قیمت عناب تازه در ابتدای فصل برداشت، به دلیل عرضه کم، کمی بالاتر است. با گذشت زمان و افزایش عرضه، قیمت عناب تازه نیز کاهش می‌ یابد. اما با تمام شدن فصل عناب تازه این محصول در کشور ناموجود میشود و باید عناب را به صورت خشک تهیه فرمائید.
  4. محل تولید: عناب در مناطق مختلف ایران به ویژه در خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان تولید می ‌شود. قیمت عناب در هر منطقه، ممکن است با توجه به هزینه ‌های تولید و حمل و نقل و میزان کیفیت کمی متفاوت باشد. به صورت کلی، بهترین عناب ایران در شهر بیرجند تولید می‌شود.

 جهت اطلاع از قیمت عناب خشک درجه یک میتوانید به شرکت عناب سازان شاینا شرق مراجعه کنید.

خرید حبه عناب

در صورتی که مصرف عناب برای شما دشوار است، پیشنهاد میگردد از محصولی که جدیدا در شهر بیرجند اختراع شده است استفاده کنید. حبه عناب جایگزین بسیار خوشمزه عناب است که مصرف آن را بسیار ساده تر کرده است و همچنین در ۱۰ طعم متنوع تولید میشود. در صورتی که قصد خرید حبه عناب را دارید، میتوانید خرید اینترنتی حبه عناب را از سایت زیر ثبت کنید.

https://salamatim.com/%d۸%ae%d۸%b۱%db%۸c%d۸%af-%d۸%a۷%db%۸c%d۹%۸۶%d۸%aa%d۸%b۱%d۹%۸۶%d۸%aa%db%۸c-%d۸%ad%d۸%a۸%d۹%۸۷-%d۸%b۹%d۹%۸۶%d۸%a۷%d۸%a۸/

کد خبر: ۲۸۶٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha