۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
رئیسی به قم سفر کرد

رئیسی به قم سفر کرد

قم - رئیس جمهور به همراه تعدادی از اعضای دولت در دومین سفر استانی در سال ۱۴۰۳ برای بررسی روند اجرای مصوبات سفر نخست خود به قم و بهره‌برداری از تعدادی طرح اقتصادی و عمرانی وارد این استان شد.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح پنج‌شنبه پس از ورود به قم به گلزار شهدای این شهر رفت و به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ادای احترام کرد و سپس به زیارت مضجع شریف حرم کریمه اهل بیت(ع) مشرف شد. وی ضمن زیارت قبور علما با تعدادی از زائران گفت‌وگو کرد.

رئیسی در نخستین برنامه سفر دور دوم خود به استان قم با حضور در پارک علم و فناوری، پروژه بزرگ فیبر نوری منازل و کسب و کارهای استان قم را افتتاح کرد.

اجرای فیبرنوری در ۷ شهر، اجرای فیبر بین شهری به طول ۶۵ کیلومتر، حفاری و داکت گذاری در حدود ۳۴۰ کیلومتر از مشخصات این پروژه است.

این پروژه با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد تومان طی مدت ۱۸۰ روز اجرایی شده است. با اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای استان قم ۴۳۵ خانوار تحت پوشش قرار گرفتند.

وی همچنین پس از حضور در مراسم واگذاری ۳ هزار و ۷۴۸ واحد مسکونی و ۳ هزار و ۵۰۸ قطعه زمین به متقاضیان، از سایت ۵۶۰ هکتاری احداث بخشی از واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در استان قم بازدید کرد و با توضیحات وزیر راه و شهرسازی و مسئولان طرح نهضت ملی مسکن استان، از جزئیات اقدامات و برنامه‌های تکمیل این واحدها مطلع شد.

مراسم استقبال از رئیس جمهور ساعت ۱۰ صبح امروز از میدان روح الله به سمت چهارراه شهدا و سپس به طرف خیابان ارم و حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد و حجت الاسلام رئیسی در صحن امام رضا علیه السلام در اجتماع گسترده قمی‌ها سخنرانی کرد.

دور اول سفر رئیس جمهور در ۹ دی‌ماه سال ۱۴۰۰ به استان قم ۱۴۸ مصوبه داشته که ۳۴ مصوبه به صورت کامل اجرایی شده و ۹۸ مصوبه در دست اقدام است و ۱۶ مصوبه دیگر نیز به دلایل مختلفی از جمله مشکلات زیرساختی و حقوقی اجرا نشده که در این سفر برای آنان تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.

بر اساس آخرین اعلام استاندار قم تاکنون ۶۴ درصد مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به استان قم اجرایی شده است و در دور دوم سفر رئیس جمهور به قم قرار است ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار به مصوبات نهایی شده اختصاص یابد.

عمده تمرکز سفر دوم رئیس جمهور به استان قم پیگیری‌های ویژه نسبت به دستورات قبلی، حوزه مسکن، موضوعات فرهنگی و همچنین تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام و مصوبات انجام نشده در دور نخست سفر است که در این سفر قرار است برای آغاز عملیات اجرایی و تکمیل دو ابر پروژه نیمه تمام استان قم شامل مونوریل و فرودگاه قم دستورات لازم صادر شود.

عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، عیسی زارع وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه داوود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه و علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست، رییس جمهور را همراهی می‌کنند.

کد خبر: ۲۸۶٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha