۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۷
با ۲۴۰ میلیون تومان سرمایه گذاری، ۷۵۰ میلیون تومان در کمتر از یکسال برداشت می کنید
سودآورترین طرح دریامحور روستایی؛

با ۲۴۰ میلیون تومان سرمایه گذاری، ۷۵۰ میلیون تومان در کمتر از یکسال برداشت می کنید

بوشهر- معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: طرح های خُرد ماهی در قفس برای روستاهای ساحلی بوشهر پیش بینی شده که با سرمایه‌گذاری ۲۴۰ میلیون تومانی، در کمتر از یکسال، ۷۵۰ میلیون تومان درآمد خواهید داشت.

به گزارش خبرنگار بازار، علی باستین چهارشنبه شب در حاشیه همایش آبزی پروری در روستای خورشهاب تنگستان اظهار داشت: در دهه های گذشته، روی سایت های پرورش میگو و پرورش ماهی در مزارع بزرگ سرمایه گذاری شد ولی در چند سال اخیر، با اقدامات خوبی که شده در حوزه ماهی در قفس، حجم قفس های دریایی کاهش یافته است.

وی افزود: قفس‌های بزرگ پرورش ماهی در عمق حدود ۲۰ متری دریا قابلیت اجرا دارد و مجبور بودیم در فاصله ۲۰ مایلی از دریا، قفس ها را نصب کنیم که متضمن هزینه‌کرد زیادی بود.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: با بررسی هایی که انجام شد و با دستور استاندار، طرح های آزمایشی خوبی در حوزه پرورش ماهی در قفس اجرا شد و از ظرفیت آبزی پروری خُرد در اراضی ساحلی بویژه در اسکله های روستاها استفاده کردیم و با هزینه بسیار کم، شاهد سودآوری بالایی هستیم.

باستین تصریح کرد: اقتصاد و معیشت و درآمد و اشتغال و تولید با راه اندازی این قبیل طرح ها در روستاها رونق پیدا می کند.

وی اضافه کرد: با تدبیر استاندار، امروز همایشی برای معرفی واحدهای کوچک پرورش ماهی در روستای خورشهاب تنگستان برپا شده و فعالان اقتصادی و مدیران مرتبط در کنار هم جمع شدند.

باستین با اشاره به اینکه در مورد مزیت های این طرح و معرفی به روستاییان باید اقدام شود گفت: تسهیلات ارزان قیمت با بازپرداخت طولانی مدت برای طرح های خُرد ماهی در قفس روستایی پرداخت می شود و علاوه بر آن، بچه ماهی مورد نیاز پرورش دهندگان نیز تامین می شود.

وی افزود: صدور مجوزهای این طرح در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود و به طور جد برای اجرای طرح در روستاهای ساحلی پای کار هستیم.

باستین یادآور شد: این طرح موجبات مهاجرت معکوس روستاییان شده و جمعیت روستاهای ساحلی افزایش پیدا می کند.

وی با تاکید بر اینکه آینده این طرح بسیار روشن است ابراز داشت: بر اساس برآوردی که انجام شده، هزینه راه اندازی یک قفس یک تا ۱.۵ تنی حدود ۲۴۰ میلیون تومان است و این در حالی‌است که درآمد یکساله طرح بالغ بر ۷۵۰ میلیون تومان است و دوره بازگشت سرمایه در زمان کوتاهی محقق می شود که نشان دهنده ارزش اقتصادی طرح است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: دولت حمایت همه جانبه از اجرای طرح های خُرد ماهی در قفس انجام می دهد.

کد خبر: ۲۸۶٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha