۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳
میزان تردد کشتی ها در دریای سرخ ۲۰ درصد کاهش داشته است
کشتیرانی مرسک:

میزان تردد کشتی ها در دریای سرخ ۲۰ درصد کاهش داشته است

شرکت بزرگ کشتیرانی مرسک از کاهش ترافیک ۲۰ درصدی کشتی های خود در مسیر دریای سرخ طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ شرکت بزرگ کشتیرانی مرسک از کاهش ترافیک ۲۰ درصدی کشتی های خود در مسیر دریای سرخ طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی خبر داد.

این شرکت دانمارکی در تازه ترین گزارش آماری خود همچنین پیش بینی کرد که در صورت ادامه تنش های موجود در منطقه دریای سرخ، میزان ترافیک کشتی های باری در منطقه طی نیمه دوم سال جاری میلادی، بین ۱۵ الی ۲۰ درصد دیگر نیز کاهش خواهد یافت.

به گفته مرسک، وضعیت فعلی دریای سرخ منجر به بروز اختلال جدی در حمل و نقل دریایی و ایجاد تاخیر در زمان تحویل بار به مقصد شده است. علیرغم وضع موجود، مرسک روز دوشنبه اعلام کرد که علاوه بر افزایش سرعت بازرگانی کشتی ها، تعداد ۱۲۵ هزار کانتینر جدید به ناوگان خود اضافه کرده است.

این شرکت دانمارکی با بیان اینکه هزینه های مازاد حمل دریایی در مسیر دریای سرخ به مشتریان تحمیل خواهد شد، چنین شرایطی را تهدید بزرگ برای حمل و نقل دریایی و افزایش چشمگیر قیمت تمام شده دانسته است.

لازم به ذکر است، شرکت خطوط کشتیرانی مرسک، رتبه دوم خطوط کشتیرانی بزرگ جهان را پس از MSC در اختیار داشته و میزان تردد کشتی های این شرکت، نقش تعیین کننده ای در بازارهای جهانی دارد.

کد خبر: ۲۸۶٬۲۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha