۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۲
۳۵ واحد صنعتی راکد در گلستان سال گذشته احیا شد
رئیس سازمان صمت گلستان:

۳۵ واحد صنعتی راکد در گلستان سال گذشته احیا شد

گرگان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: سال گذشته ۳۵ واحد تولیدی راکد و غیر فعال احیا و برای ۵۰۲ نفر اشتغال ایجاد شده است.

به گزارش بازار، درویشعلی حسن زاده عصر چهارشنبه در نشست خبری با رسانه های استان، اظهار کرد: در حوزه اقتصادی با همکاری بخش خصوصی برای بهبود رشد اقتصادی تعداد ۱۴۶ پروانه بهره برداری واحد صنعتی صادر شده که به نسبت سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه ۳۴ هزار و ۴۴۴ میلیارد ریال برای ایجاد این واحدها سرمایه گذاری شده، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در این بخش نسبت به یکسال گذشته رشد ۱۰ درصدی دارد و با احداث این واحدها برای سه هزار ۳۵۷ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی صدور ۳۸۲ مجوز برای کسب و کار جدید با سرمایه ۷۳۳ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات در حوزه صنعت، معدن و تجارت برشمرد و گفت: پیش بینی می شود که ۹ هزار ۳۰۴ نفر اشتغال در این واحدها ایجاد شود که نسبت به مدت مشابه افزایش سه برابری دارد.

حسن زاده یکی از اولویت های دولت را احیای واحدهای صنعتی راکد دانست و گفت: در همین راستا سال گذشته احیای ۳۵ واحد راکد و غیر فعال با حجم ۱۰ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال و اشتغال ۵۰۲ نفر ایجاد شده است.

تحقق ۱۲۵ درصدی تعهد ایجاد اشتغال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعهد اشتغال ما پنج هزار و ۶۰۰ نفر بوده که خوشبختانه تا پایان اسفند هفت هزار شغل در این سامانه به ثبت رساندیم که نسبت به هدف ۲۵ درصد افزایش داشتیم.

وی صادرات غیر نفتی و توسعه روابط با کشورهای همسایه و دیپلماسی اقتصادی یک مولفه در این دولت برشمرد و گفت: سال گذشته به ۳۰ کشور از جمله ۱۷ کشور آسیایی، ۱۲ کشور اروپایی و یک کشور آفریقایی صادرات داشتیم.

حسن زاده یادآور شد: بیشتر صادرات گلستان ۲۸ درصد به کشور ترکمنستان، ۲۷ درصد قزاقستان، ۱۷ درصد عراق، ۶ درصد پاکستان، پنج درصد ازبکستان و سایر کشورها بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: پتروشیمی، محصولات لبنی به ویژه پنیر، رب گوجه، میوه و تربار بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص دادند.

وی یادآور شد که سال گذشته روند صادرات گلستان به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، قزاقستان، روسیه، قرقیزستان، عربستان و بلاروس ۹۵ درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۲۸۶٬۲۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha