۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
نقاط حادثه خیر استان های پرتصادف رفع شود| کاهش تلفات جاده‌ای اولویت‌ کشور است
معاون اول رئیس‌جمهور:

نقاط حادثه خیر استان های پرتصادف رفع شود| کاهش تلفات جاده‌ای اولویت‌ کشور است

جلسه فوق العاده شورای عالی حمل و نقل، ایمنی و کاهش تلفات جاده ای پیش از ظهر امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور و با موضوع تسریع در رسیدگی و رفع نقاط حادثه خیز جاده ها برگزار شد.

به گزارش بازار، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در جلسه فوق‌العاده شورای عالی حمل و نقل، ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای که پیش از ظهر امروز (سه شنبه) برگزار شد، رفع نقاط حادثه خیز و کاهش تلفات جاده ای را یکی از مهمترین اولویت های کشور دانست و گفت: باید بدون هر گونه اما و اگر برای رفع نقاط حادثه خیز و کاهش تلفات جاده ای تلاش کنیم و منابع مرتبط با آن نیز باید از هر محل ممکن تامین شود چرا که حفظ سلامت و جان مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نمی توان از این موضوع مهم به سادگی عبور کرد.

معاون اول رییس جمهور افزود: استان هایی که دارای بیشترین نقاط پرتصادف هستند باید مجدانه و با بکارگیری تمامی ظرفیت های استان، نسبت به رفع این نقاط حادثه خیز گام بردارند و گزارش اقدامات صورت گرفته را بصورت مستمر ارائه دهند.

مخبر همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه مبنی بر وجود برخی موانع پیش روی واردات اتوبوس برون شهری، ‌ بر لزوم رفع این موانع تاکید و دستگاه های اجرایی ذیربط را مکلف کرد در اسرع وقت نسبت به حل این مشکلات اقدام کنند.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز در این جلسه گزارشی از هماهنگی های بین دستگاهی در جهت کاهش تصادفات و تلفات جاده ای ارائه کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می شود که در سال جاری شاهد جهش بهتری در کاهش تلفات جاده ای و میزان جانباختگان باشیم.

رییس پلیس راهور فراجا نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت تردد و تصادفات رانندگی و سفرهای نوروزی ارائه کرد و از کاهش چشمگیر تعداد جانباختگان و حوادث رانندگی خبر داد و گفت: این دستاورد نتیجه تلاش دولت، ‌ پلیس و سایر بخش های مربوطه بوده و نشان از تمرکز جدی برای رفع نقاط حادثه خیز و اصلاح رفتار رانندگان دارد.

در این جلسه که وزیر امور اقتصادی و دارایی، ‌ رییس کل بانک مرکزی، ‌ رییس کل گمرک و رییس کل بیمه مرکزی نیز حضور داشتند، گزارشی از آخرین وضعیت اجرای مصوبات جلسه گذشته شورا ارائه شد و تصمیمات لازم برای رفع موانع پیش روی برخی مصوبات اتخاذ شد.

کد خبر: ۲۸۶٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha