۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶
هشدار به فروشندگان امتیاز مسکن ملی| احداث ۳۳ هزار واحد مسکونی در شهر پرند
مدیر عامل شهر جدید پرند در گفتگو با «بازار» اعلام کرد

هشدار به فروشندگان امتیاز مسکن ملی| احداث ۳۳ هزار واحد مسکونی در شهر پرند

صیادی مدیر عامل شهر جدید پرند با بیان اینکه امتیاز نهضت ملی مسکن ممنوع و خرید و فروش آن غیر قانونی است گفت: در جنوب غرب تهران کارگاه عظیم عمرانی برای احداث ۳۳ هزار واحد مسکونی ایجاد شده است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: تایید شرایط حدود ۸۰۰۰۰ نفر متقاضی واجد شرایط نهضت ملی در پرند نشان می دهد این شهر جدید در حاشیه کلان شهر تهران تا چه میزان می تواند در جذب سر ریز جمعیت به شهر تهران کمک کند.

شهر جدید پرند در جنوب غربی تهران و در کیلومتر۳۰ آزادراه تهران – ساوه و بر اساس آخرین مصوبه شورای عالی شهرسازی ، جمعیتی که برای این شهر پیش بینی شده است ۷۰۰ هزار نفر است. پروژه مسکن مهر وبعد از آن پروژه نهضت ملی مسکن باعث شد تا شهر جدید پرند پذیرای تعداد زیادی از متقاضیان مسکن باشد.

شهر پرند را می توان قطب پروژه های مسکن مهر نامید که البته به سبب کمبود امکانات رفاهی و نواقصی که در برج های مسکونی در ابتدا وجود داشت، فازهای ۴ ، ۵ و ۶ تا حدودی در جذب جمعیت عملکرد مطلوبی نداشته اند. ولی می توان گفت که با افزایش قیمت مسکن در سال های اخیر جمعیت بسیاری به سمت شهر سرازیر شدند و زیرساخت های فازها به دنبال جذب سرمایه و جمعیت، نیازمند سرعت بیشتر برای تکمیل هستند.

به همین منظور ایجاد زیر ساخت ها به خصوص توسعه حمل و نقل در این شهر در اولویت دولت قرار گرفت و اخیرا هم راه اندازی مترو پرند بعد از ۱۳ سال باعث شد تا ارزش افزوده خوبی برای واحدهای مسکونی این شهر ایجاد شود.

آرش صیادی مدیر عامل شهر جدید پرند معتقد است که از ابتدای دولت الحاق زمین در چند نقطه از شهر پرند در دستور کار قرار گرفت که در فاز ۷ پرند پس از طی مراحل قانونی الحاق به محدوده شهر بیش از ۱۸ هزار واحد در این فاز جانمایی و روند انتخاب سازندگان و عملیات ساخت آغاز شد.

او با اشاره به اینکه یک کارگاه عظیم عمرانی در حوزه جنوب غرب تهران در کنار تهران در حال حاضر فعال است می گوید: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با مشارکت مردم، می توان اذعان کرد که در حوزه جنوب غرب تهران در کنار تهران کارگاه عظیم عمرانی در حال حاضر فعال است و هم در حوزه اشتغال و هم اینکه قطعا به تولید در حوزه مصالح ساختمانی و در نهایت در تولید مسکن که مطالبه مردم و شعار دولت است جامه عمل می پوشاند.

متن کامل گفتگوی خبرگزاری بازار با «آرش صیادی» مدیر عامل شهر جدید پرند را با هم می خوانیم:

* با توجه به اینکه امسال توسط مقام معظم رهبری سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است آیا در شهر جدید پرند تولید مسکن با مشارکت مردم رونق دارد؟

طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یک طرح پیشران در حوزه صنعت ساختمان و به طور کلی در بخش تولید در سالی که توسط مقام معظم رهبری سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری و هدف گذاری شده است به خوبی پیش می رود. با توجه به دستور اکید دولت برای ساخت مسکن در کشور، از تمام ظرفیت های شهر جدید پرند برای پاسخگویی به واجدین شرایط نهضت ملی استفاده می شود. به طوریکه از ابتدای دولت سیزدهم، الحاق زمین در چند نقطه از شهر پرند در دستور کار قرار گرفت که در فاز ۷ پرند پس از طی مراحل قانونی الحاق به محدوده شهر بیش از ۱۸ هزار واحد در این فاز جانمایی و روند انتخاب سازندگان و عملیات ساخت آغاز شد.

شرایط حدود ۸۰ هزار نفر متقاضی واجد شرایط نهضت ملی در پرند تایید شده است

* تاکنون چه تعداد از متقاضیان مسکن ملی در شهر جدید پرند واجد شرایط شناخته شده اند؟ به هر حال اینگونه نیست که تمامی متقاضیان ثبت نام کرده واجد شرایط در نهضت ملی مسکن شناخته شوند؟

دقیقا همینطور است. اما اگر بخواهیم در مورد طرح نهضت ملی مسکن و میزان تاییدشدگان اظهار نظر کنیم باید گفت که شرایط حدود ۸۰ هزار نفر متقاضی واجد شرایط نهضت ملی در پرند تایید شده است. به هر حال تولید مسکن در شهر جدید پرند از دوره مسکن مهر نیز با قوت ادامه داشت و الان هم با ایجاد کارگاه های بزرگ و قوی نهضت ملی مسکن را پیش خواهیم برد. در خصوص اراضی ۱۴۵ هکتاری ورودی شهر پرند باید توضیحی می دادم که با طی فرآیندهای قانونی در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ حدود ۱۱ هزار واحد مسکونی بارگذاری و باقیمانده نیز در فازهای ۳ و ۶ پرند جانمایی شدند.

بیش از ۳۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید پرند در حال ساخت است

* در حال حاضر چه تعداد مسکن ملی در شهر جدید پرند در حال ساخت هستند؟

خوشبختانه در شهر جدید پرند مجموعه عوامل دخیل در این پروژه در کنار هم هستند و خوشبختانه پیشرفت فیزیکی خیلی خوبی داریم و بیش از ۳۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید پرند در حال ساخت است. در حقیقت یک کارگاه عظیم عمرانی در حوزه جنوب غرب تهران در کنار تهران در حال حاضر فعال است که هم به حوزه اشتغال کمک بزرگی کرد و هم اینکه قطعا به تولید در حوزه مصالح ساختمانی و در نهایت در تولید مسکن به عنوان یک نیاز جدی است که هم مطالبه مردم و هم شعار دولت است و هم خواسته مقام معظم رهبری است.

خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع است و حتی برای آن برخی جرایم در نظر گرفته شده است

* شهر جدید پرند را باید قطب پروژه های مسکن مهر نامید. حال با توجه به اینکه نهضت ملی مسکن در حال سرعت گرفتن است موضوع فروش امتیاز مسکن ملی مثل همان روزها که مسکن مهر خرید و فروش می شد داغ شده است. آیا در حال حاضر خرید و فروش امتیاز مسکن ملی به شما گزارش شده است؟

به هر حال چندی پیش از سوی مقامات مسئول اعلام شد که خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع است و حتی برای آن برخی جرایم در نظر گرفته شده است. تمامی اهداف دولت آن است که در اجرای این طرح، سوداگران مسکن را حذف و مسکن در اختیار متقاضیان واقعی قرار گیرد. پس بخشی از مردم که صاحب مسکن نیستند باید با اجرای طرح نهضت ملی مسکن خانه دار شوند و چون در این طرح قیمت زمین برای متقاضیان حذف می شود پس باید تمام تلاش ها بر این اساس باشد که مسکن در اختیار متقاضیان واقعی قرار گیرد.

اگر متقاضیان مسکن ملی در طول روند اجرای پروژه امکان تامین منابع مالی خود را نداشته باشند جابه جا و یا حذف خواهند شد

* اما خرید و فروش امتیاز مسکن ملی بارها و بارها گزارش شده است و چه بخواهیم و چه نخواهیم و چه قانون باشد یا نباشد امتیاز مسکن ملی خرید و فروش می شود.

متقاضیان نهضت ملی مسکن باید توجه داشته باشند که در این طرح ثبت نام کرده و واجد شرایط شده اند به خوبی به این موضوع واقف باشند که در حال حاضر هیچ قرارداد مشخصی در دست ندارند و تنها در اولویت تخصیص پروژه قرار دارند. پس اگر متقاضیان مسکن ملی در طول روند اجرای پروژه امکان تامین منابع مالی خود را نداشته باشند جابه جا و یا حذف خواهند شد. پس همانطور که گفتم و قانونگذار پیش بینی کرده است خرید وفروش امتیاز پروژه های نهضت ملی مسکن ممنوع است.

کد خبر: ۲۸۶٬۰۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha