۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷
۲۵ میلیون متر مکعب آب در بارندگی اخیر پشت سدهای بوشهر ذخیره شد| فعالیت ۸۷۰ سازه آبخیزداری در استان
در گفت و گو با بازار مطرح شد:

۲۵ میلیون متر مکعب آب در بارندگی اخیر پشت سدهای بوشهر ذخیره شد| فعالیت ۸۷۰ سازه آبخیزداری در استان

بوشهر- رستمیان معاون عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه ۲۵ میلیون متر مکعب آب در بارندگی اخیر پشت سدهای بوشهر ذخیره شده از فعالیت ۸۷۰ سازه آبخیزداری در استان خبر داد.

محمدهادی رستمیان در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: بارش های اردیبهشت ماه سال جاری در نقاط مختلف استان بوشهر، موجب ذخیره سازی آب پشت سدها شده و امیدوارم نهایت بهره را از این موقعیت ببریم.

وی افزود: میانگین بارش سالانه استان بوشهر حدود ۲۵۱ میلیمتر است که با بارش های اخیر، میزان بارش به ۲۰۵ میلیمتر رسیده تا بخش زیادی از میانگین سالانه محقق شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: بارش های اردیبهشت موجب ذخیره سازی ۲۵ میلیون مترمکعب آب پشت سدهای استان بوشهر شده است.

رستمیان تصریح کرد: اکنون سد تنگ ارم در دشتستان به طور صد در صد سرریز شده و بر اساس آخرین بررسی ها، حجم ذخیره آب سد رییسعلی دلواری نیز به ۵۴ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: استحصال روان آب‌ها نیز با استفاده از سازها های آبخیزداری در استان بوشهر محقق شده است.

معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: حدود ۸۷۰ سازه آبخیزداری فعال در استان داریم و در چند روز اخیر، حدود ۳۱ میلیون متر مکعب، روان آب در این سازه ها، استحصال شده است.

رستمیان ابراز داشت: ۲۵۵ سازه آبخیزداری دشتستان، بیش از ۱۰.۲ میلیون متر مکعب آب ذخیره سازی کردند تا ظرفیت کامل سازه ها را در بر گیرد.

وی اضافه کرد: از تمام توان و ظرفیت موجود برای بهره مندی هر چه بیشتر از بارش ها استفاده می کنیم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

کد خبر: ۲۸۶٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha