۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
تدوین سند راهبردی تولید فولاد سبز
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان خبر داد

تدوین سند راهبردی تولید فولاد سبز

طیب نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان از تدوین سند راهبردی تولید فولاد سبز در این شرکت خبر داد.

به گزارش بازار، محمد یاسر طیب نیا گفت : این سند پنج ساله تدوین شده و در همه فرآیندهایی که به تولید فولاد سبز و بدون کربن وآلایندگی می انجامد طرح های تحقیقاتی را آغاز کرده ایم.

وی افزود : تغییراتی در فرآیندهای مختلف تولید از جمله فرایند احیا سنگ آهن که در نهایت به تولید آهن مذاب وفولاد منتهی می شود برای حذف کربن وجایگزینی سوختهای فسیلی با انرژیهای تجدید پذیرطراحی شده که در حال پیگیری واجرای آنها هستیم.

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان همچنین از برنامه ریزی برای استفاده از قراضه های آهن در چرخه تولید به جای سنگ آهن هم خبر داد و گفت: با احداث نیروگاه های خورشیدی هم به دنبال استفاده از انرژی های پاک و تجدید پذیر هستیم مانند آنچه در شرق اصفهان در حال ساخت است.

محمد یاسر طیب نیا همچنین افزود: این تغییر رویکرد البته بدون حمایت دولت(مثلا معافیتهای مالیاتی برای فولادسازهایی که فولاد سبز تولید می کند) محقق نمی شود.

ایران کنوانسیون ۲۰۱۵ (توافق نامه تغییرات اقلیمی پاریس) را امضاء کرده و کشورها ی امضاء کننده متعهد شده اند تا سال ۲۰۳۰ رد پای کربن را از تولید فولاد حذف کنند چرا که در غیر این صورت صادراتشان محدود و تعرفه بندی می شود.

کد خبر: ۲۸۵٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha