۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
مهلت اصلاح اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان:

مهلت اصلاح اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد

سمنان- مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: مهلت اصلاح و نقص عیب و تحویل اظهار نامه مالیات بر ارزش افزوده در سراسر استان یک هفته تمدید شد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی حسین پور صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی اداره کل امور مالیاتی استان سمنان ضمن اشاره به دستور العمل های صادره در سال جاری بیان کرد: مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده تمدید شده است.

وی افزود: چنانچه مودیان مالیاتی اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده زمستان سال ۱۴۰۲ را با ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری اصلاح، تکمیل و مسترد کنند از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم بهره مند خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان بیان کرد: این جرایم موضوع ماده ۳۷ و بند ب ماده ۳۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب دوم خرداد ۱۴۰۰ هستند که مودیان از معافیت جرایم متعلق به عوارض و مالیات ابرازی برخوردار می شود.

حسین پور همچنین بیان کرد: طبیعتاً اگر کسی در این بازه زمانی اظهار نامه خود را در خصوص مالیات بر ارزش افزوده ارائه نکند، نمی تواند از بخشش های مندرج در قانون مالیات کشور به خصوص قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ بهره مند شود.

وی با بیان اینکه مالیات ارزش افزوده، یکی از انواع مالیات غیرمستقیم و منابع درآمد دولت‌ها است که فرمول های خاصی برای آن وجود دارد، گفت: مالیات بر ارزش افزوده تولیدی، مالیات ارزش افزوده مصرفی و مالیات بر ارزش افزوده درآمد در زمره انواع آن هستند.

گفتنی است درگاه ملی خدمات الکترونیک به نشانی www.my.tax.gov.ir می تواند مردم را در این ارتباط بهتر راهنمایی کند.

کد خبر: ۲۸۵٬۶۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha