۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۱
حضور استان سمنان در ایران اکسپو ۲۰۲۴ | «صنعت و سرمایه گذاری» اولویت شد
بازار بررسی کرد؛ 

حضور استان سمنان در ایران اکسپو ۲۰۲۴ | «صنعت و سرمایه گذاری» اولویت شد

سمنان- ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور فعالان اقتصادی در تهران برگزار شد و در این بین استان سمنان نیز در غرفه ای توانمندی های قابل سرمایه گذاری خود را به نمایش گذاشت. 

بازار، گروه استان‌ها: ایران اکسپو همانطور که از نامش پیداست یک رویداد نمایشگاهی است که موضوع آن به نمایش گذاشتن کالاها، خدمات و تولیدات جمهوری اسلامی ایران و بیشتر با هدف جذب بازارهای جهانی و منطقه ای است. نمایشگاهی که استان سمنان نیز توانست در آن حضور فعال داشته باشد.

ایران اکسپو ۲۰۲۴ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار و با استقبال کم نظیر کشورهای خارجی نیز روبرو شد مسئولان این رویداد اعلام کردند که سرمایه گذارانی از ۱۰۳ کشور دنیا در این رویداد حضور داشتند و با آخرین دستاوردها و تولیدات ایران اسلامی آشنا شدند.

تولیدات و یافته های جدید

معرفی یافته‌های جدید صنعتی و همچنین بیان امکانات سرمایه گذاری خارجی و تشکیل زمینه‌های صادرات در زمره بخش های ایران اکسپو است که اتفاقا استان سمنان نیز در غرفه خود به نظر می رسد همین موضوع را هدف قرار داده است به گفته مسئولان غرفه سمنان با شعار « سمنان، استان امن برای سرمایه گذاری، قطب فناوری و بهشت گردشگری» در این رویداد حضور دارد.

خبرگزاری ها و رسانه ها درباره اکسپو ایران ۲۰۲۴ نوشته اند « تقریباً تمام فضای نمایشگاه پر شده است» و این نشان از استقبال خوب سرمایه گذاران و به خصوص خارجی ها در این نمایشگاه دارد مسئولان اعلام کرده اند که «۵۰ هزار مترمربع از فضای نمایشگاه تکمیل شده است» و از سوی دیگر ۸۰۰ شرکت ایرانی در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی حضور دارند.

استقبال خوب

معاون اقتصادی استاندار سمنان در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴با استقبال خوب سرمایه گذاران داخلی و خارجی روبرو شده است، گفت: سمنان با یک غرفه بزرگ و در راستای معرفی ظرفیت های صادراتی و قابل سرمایه گذاری این استان در نمایشگاه حضور دارد.

معاون استاندار سمنان: در نخستین روز این رویداد تفاهم نامه ای بین انجمن قطعه سازان ایران و استانداری سمنان امضا شد

محمد رضا صادقی با بیان اینکه در نخستین روز این رویداد تفاهم نامه ای بین انجمن قطعه سازان ایران و استانداری سمنان امضا شد که سه محور داشت، تاکید کرد: حمایت از دانش بنیان ها، جایگزینی تولید به جای واردات و بهره گیری از شرکت های قطعه سازی و خودرو سازی استان سمنان این محورها را تشکیل می دهند.

وی افزود: شرکت های خودروساز استان سمنان در غرفه نمایشگاه حضور دارند و ما در همان روز اول و دوم میزبان سرمایه گذارانی از کشور های مختلف به خصوص روسیه بودیم این نشان می دهد که داشته ها و ظرفیت های استان مورد استقبال خارجی ها هم قرار گرفته است.

حضور استان سمنان در ایران اکسپو ۲۰۲۴ | «صنعت و سرمایه گذاری» اولویت شد

سمنان و یک اتفاق ویژه

معاون اقتصادی استاندار سمنان بیان کرد: مذاکره و توافق دیگری نیز در روز اول در غرفه استان سمنان صورت گرفت و موضوع آن هم واگذاری زمین ۱۵۰ هکتاری در شهرک صنعتی ایوانکی به عنوان زون تخصصی سرمایه گذاری خارجی محسوب می شود خوشبختانه توافق این امر انجام شده و مجوزهای آن هم از وزارت اقتصاد و شرکت شهرک های صنعتی اخذ و تائید اولیه آن نیز گرفته شد تا بتوانیم طی روزهای آتی قرار داد های خوبی را منعقد کنیم و شاهد یک منطقه ویژه تخصصی سرمایه گذاری خارجی در استان سمنان باشیم.

صادقی با بیان اینکه اقتصاد خودرو با حضور ۵ خودروساز استان سمنان از دیگر محورهای مورد تاکید ما در این نمایشگاه است، تاکید کرد: تلاش داریم تا برای تولیدات استان بازارهای جهانی و همچنین سرمایه گذار پیدا کنیم.

استاندار سمنان: یک کانتر آزاد با بهره گیری از سایر ظرفیت های موجود در حوزه های مختلف صنعت، تولید، اقتصادی و سرمایه گذاری نیز راه اندازی شده است

وی اقتصاد دیجیتال با بهره گیری از ظرفیت های موجود در استان سمنان را دیگر محور فعالیت های غرفه استان دانست و ابراز کرد: سرمایه گذاری خارجی با بهره گیری از ظرفیت ها عنوان کانتر دیگری است که در غرفه استان سمنان راه اندازی شده است.

کانترها صف کشیدند

معاون استاندار سمنان بیان کرد: یک کانتر آزاد با بهره گیری از سایر ظرفیت های موجود در حوزه های مختلف صنعت، تولید، اقتصادی و سرمایه گذاری نیز در مجموعه غرفه استان سمنان راه اندازی شده تا بتوانیم در بخش های مختلف سرمایه گذارانی را پیدا کنیم.

صادقی با بیان اینکه به لحاظ حجم صادرات محصولات دانش بنیان، استان سمنان در زمره پنج استان برتر کشور است در نتیجه معرفی ظرفیت های دانش بنیان استان هم جزء بخش های دیگر غرفه این استان در ایران اکسپو ۲۰۲۴ خواهد بود، تاکید کرد: تلاش داریم بهترین نتیجه در مجموع برای اقتصادی استان سمنان در این رویداد مهم رقم بخورد.

حضور استان سمنان در ایران اکسپو ۲۰۲۴ | «صنعت و سرمایه گذاری» اولویت شد

جذب سرمایه گذار

استاندار سمنان اما در گفتگو با خبرنگار بازار، بیان کرد: نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ فرصت بی بدیلی برای جذب سرمایه گذار و همچنین معرفی داشته های کشورمان است و طبیعتاً حضور استان سمنان هم می تواند به معرفی داشته های این استان منجر شود.

سید محمد رضا هاشمی با بیان اینکه از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون ۱۹۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان سمنان صورت گرفته که هم اندازه کل سی سال قبل از آن است، تاکید کرد: این موضوع نشان از عزم جدی دولت در زمینه جذب سرمایه گذار و تسهیل در مقوله سرمایه گذاری به خصوص سرمایه گذاری خارجی دارد.

کارشناس اقتصادی: اگر اکسپوی امسال فقط و فقط به فروش محصولات دانش بنیان سمنان منجر شود به تنهایی تحول عظیمی در استان رخ خواهد داد

وی با بیان اینکه ظرفیت های موجود در حوزه های مختلف در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است، افزود: حضور استان سمنان به عقد قرار داد ها و تفاهم نامه های سرمایه گذاری و همکاری و بازار فروش خوبی منجر شده که در پایان نمایشگاه گزارش آن را ارائه خواهیم کرد اما باید به مردم این نوید را داد که نمایشگاه برکات خوبی برای استان داشته است.

پیگیری مسئولان اهمیت دارد

یک کارشناس اقتصادی هم در گفتگو با خبرنگار بازار، حضور استان های صنعتی و معدنی مانند سمنان در این دست نمایشگاه را فرصتی اساسی و بسیار خوب توصیف کرد و گفت: با شرایط حاکم بر اقتصاد استان و توانمندی هایی که این استان دارد اگر اکسپوی امسال فقط و فقط به فروش محصولات دانش بنیان سمنان منجر شود به تنهایی تحول عظیمی در استان رخ خواهد داد.

سید رضا طباطبایی با بیان اینکه در کنار این موضوع شاهد تفاهم نامه های همکاری با سرمایه گذاران خارجی، بازارهای قطعات خودرو، گردشگری، صنعتی و معدنی و ... نیز برای استان سمنان بوده ایم، ابراز کرد: حضور در این رویداد ها یک کار اساسی است که بارها و سال ها است به آن اشاره داریم و بالاخره مسئولان استانی اهمیت آن را درک کردند و باید از آنها قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه مهمترین رسالت مسئولان استان سمنان اما امروز پیگیری تفاهم نامه های شفاهی و یا حتی کتبی این نمایشگاه در عرصه عمل است، افزود: اگر تنها به تفاهم ها بسنده کنیم، نمی توانیم تحولات اقتصادی خوبی را برای استان رقم بزنیم لذا این توافق ها و ماحصل نمایشگاه باید به صورت عملی دیده شود.

کد خبر: ۲۸۵٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha