۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
عبور قیمت سنگ آهن از ۱۰۰ دلار در تن تا پایان ۲۰۲۴
بانک تجاری بین المللی بریتانیا پیش بینی کرد

عبور قیمت سنگ آهن از ۱۰۰ دلار در تن تا پایان ۲۰۲۴

در حالیکه در سه ماهه اول سال، قیمت سنگ آهن به دلیل نگرانی درمورد تضعیف تقاضای چین به یک سوم کاهش یافت، بانک تجاری بین المللی بریتانیا پیش بینی کرده قیمت ها تا پایان ۲۰۲۴ از ۱۰۰ دلار در هر تن عبور کرد.

بازار؛ گروه صنعت: طبق پیش بینی های بانک تجاری بین المللی بریتانیا ( HSBC Holdings) قیمت سنگ آهن در سال جاری به طور میانگین از ۱۰۰ دلار در هر تن فراتر خواهد رفت. در این گزارش آمده است: با وجود بحران املاک و مستغلات در چین که چشم انداز تقاضای فولاد در این کشور را بدتر می کند، بازار جهانی همچنان متشنج است.

همچنین تحلیلگران این موسسه مالی خاطرنشان می کنند : بازار جهانی سنگ آهن دریایی در سال های ۲۰۲۴-۲۰۲۵ با کمبود مواجه خواهد بود و افزایش تولید فولاد در خارج از چین، به ویژه در هند، مصرف این ماده خام را افزایش می دهد.

بر اساس این گزارش، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، قیمت سنگ آهن به دلیل نگرانی در مورد تضعیف تقاضای چین تقریباً یک سوم کاهش یافت و قیمت ها قبل از بهبود نسبی در آوریل به زیر ۱۰۰ دلار در هر تن رسید. مقامات چینی در حال تلاش برای احیای بازار ملی املاک و مستغلات هستند که محرک مهم تقاضای فولاد است. با انعکاس این چالش ها، انجمن فولاد این صنعت از اعضای خود می خواهد تولید خود را کاهش دهند.

به گفته وی، کارشناسان HSBC انتظار می رود رشد تقاضای فولاد در پنج سال آینده کاهش یابد و با کاهش چین در سرزمین اصلی، حدود ۲ درصد رشد کند. هاوارد لاو، تحلیلگر HSBC در این رابطه می گوید: با این حال، ما شاهد افزایش سرعت هند و ثبت سریعترین نرخ رشد مصرف فولاد در جهان هستیم. به گفته وی، کارشناسان این موسسه مالی انتظار افزایش چشمگیر تولید سنگ آهن توسط تولیدکنندگان بزرگ را ندارند، در عین حال، تقاضا برای این ماده خام ثابت خواهد ماند.

گفتنی است مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، بازارهای سنگ آهن آسیا برای سه ماهه دوم نامشخص خواهد بود. به این ترتیب در ماه مارس، قیمت ‌های لحظه‌ای مواد خام دریایی به پایین‌ ترین حد خود در ۱۱ ماه گذشته رسید و بهبود آنها به رشد فعالیت ‌های ساختمانی در چین و تقاضا برای دوباره پر کردن ذخایر بستگی دارد. علاوه بر این، فعالان بازار نگران هستند که در صورت عدم افزایش قیمت فولاد در ماه های آوریل تا ژوئن، قیمت سنگ معدن در طول سال به کاهش خود ادامه دهد.

کد خبر: ۲۸۵٬۱۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha