۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵
صندلی اداری خوب چه ویژگی هایی دارد؟

صندلی اداری خوب چه ویژگی هایی دارد؟

صندلی اداری یکی از مهم ترین تجهیزات در هر محیط کاری است.

صندلی اداری

صندلی اداری یکی از مهم ترین تجهیزات در هر محیط کاری است. کارمندان به طور متوسط ​​روزانه ۸ ساعت یا بیشتر را بر روی صندلی خود می گذرانند، بنابراین انتخاب صندلی استاندارد که ارگونومیک و راحت باشد، برای حفظ سلامتی آنها ضروری است. صندلی های اداری را طوری انتخاب کنید که برای نیازهای شما از نظر کارکردی هم مناسب باشند.

انواع صندلی های اداری

صندلی اداری در انواع مختلفی موجود هستند که هر کدام برای نیازها و نوع کاربری خاصی طراحی شده اند، برای خرید صندلی اداری باید موارد مختلفی را مورد بررسی قرار دهید، برخی از انواع صندلی های اداری را می توان به صورت زیر نام برد:

 صندلی های مدیریتی

این صندلی ها معمولا از مواد با کیفیت تر ساخته شده اند و دارای ویژگی های بیشتری مانند تنظیم گودی کمر، تنظیم زیرپایی و ... هستند.

صندلی های کارمندی

ساده تر و ارزان تر نوع صندلی های مدیریتی که ارگونومیک و راحت است. صندلی های کارمندی انواع مختلفی از جمله صندلی های چرخدار، ثابت، ارگونومیک، مدیریتی و... دارند.

صندلی ارگونومیک زانویی

صندلی ارگونومیک زانویی برای کاهش فشار بر کمر و پاها به خوبی طراحی شدند. در این صندلی ها به جای اینکه مانند صندلی های سنتی بر روی نشیمنگاه بنشینید، روی زانوهای خود قرار می گیرید.

صندلی ارگونومیک زین اسبی

نوعی صندلی که طبق شبیه سازی حالت سوار شدن بر اسب طراحی شده اند. این صندلی ها به کاهش فشار بر روی کمر، باسن و پاها کمک می کنند.

صندلی انتظار

صندلی انتظار برای استفاده در مکان های عمومی مانند مطب ها، دفاتر، فرودگاه بیشتر به کار می روند. این صندلی ها باید راحت باشند و از مواد بادوام ساخته شود تا بتوانند در برابر استفاده مکرر مقاومت کنند.

صندلی های کنفرانسی

صندلی های کنفرانسی نوعی صندلی مقاوم و راحت هستند که برای استفاده در اتاق های کنفرانس و جلسات طراحی شده اند. انواع مختلف آن از جمله صندلی های چرخدار، ثابت، با پشتی و بدون پشتی و ... را می توان در بازار پیدا کرد.

ویژگی های مهم یک صندلی اداری خوب

انتخاب صندلی اداری مناسب برای حفظ سلامتی و افزایش بهره وری کارکنان بسیار مهم بوده و باید باید دارای ویژگی های زیر باشد:

 تنظیم ارتفاع: صندلی باید متناسب با قد هر فرد تنظیم شود. این کار به فرد کمک می کند تا پاهایش را به طور صاف روی زمین بگذارد و زانوهایش در زاویه ۹۰ درجه خم شود.

تنظیم پشتی: پشتی صندلی قابل تنظیم بوده و برای جلوگیری از کمردرد است. این قسمت را باید بتوان در زاویه ای که برای شخص راحت تر است قرار داد. 

تنظیم زیر دستی: زیر دستی های قابل تنظیم به فرد این کمک را می کنند تا بتوانند آن را در ارتفاعی قرار دهند تا به راحتی از آن استفاده کنند. مزیت این ویژگی این است که آرنج ها در زاویه ۹۰ درجه خم شده و از فشار بر روی شانه ها و گردن جلوگیری می شود.

 نشیمنگاه: صندلی اداری باید متناسب با فضای موجود باشد. نشیمنگاه صندلی باید از مواد نرم و با کیفیت ساخته شود تا در طول ساعات طولانی کار عرق نکنید.

 پشتی: پشتی صندلی استاندارد از قوس کمر به خوبی پشتیبانی می کند. همچنین به اندازه کافی بلند ساخته شده و سر و شانه های را پوشش می دهد.

 زیر دستی ها: زیر دستی های نرم و با کیفیت به اندازه کافی عریض بوده تا فرد آرنج های خود را به راحتی روی آنها بگذارد.

 پایه ها: پایه ها را از مواد محکم و بادوام می سازند و به اندازه کافی پهن هستند تا مانع از واژگونی صندلی شوند.

 چرخ ها: چرخ های روان و محکم از آسیب دیدن در برابر سطوح مختلف جلوگیری می کند.

نکات مهم خرید صندلی اداری

انتخاب صندلی اداری مناسب نه تنها برای سلامتی و راحتی کارکنان، بلکه برای زیبایی و کارآمدی فضای اداری نیز مهم است. در هنگام انتخاب علاوه بر فاکتورهای ارگونومیکی و راحتی، باید به طراحی داخلی و معماری فضای اداری نیز توجه کنید. یک صندلی اداری خوب می تواند مانع کمردرد، گردن درد و سایر مشکلات مربوط به سلامتی شود. صندلی های اداری در طیف وسیعی از قیمت ها موجود هستند. قبل از خرید، بودجه خود را تعیین کنید و به دنبال صندلی باشید که در محدوده قیمتی شما باشد. مطمئن شوید که صندلی دارای گارانتی است. این کار به شما این اطمینان را می دهد که در صورت بروز مشکل می توانید آن را تعویض کنید.

پیشنهاد میشود برای خرید مبلمان اداری به سایت مبلمان اداری جوان با آدرس https://www.javanchair.com/ مراجعه نمایید.

کد خبر: ۲۸۵٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha