۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
رئیس سازمان غذا و دارو مطرح کرد

نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه

رئیس سازمان غذا و دارو و معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه بر نقش مهم ایران در تامین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه تاکید کردند.

به گزارش بازار، سید حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران، گفت: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران در سال‌های اخیر، همکاری نکردن برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه ضد ایران است.

سید حیدر محمدی با بیان اینکه هم اکنون ایران به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می‌شود، گفت: یکی از مؤلفه‌های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است؛ در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور تلاش شده است کیفیت این فرآورده‌ها ارتقا یابد و صادرات به بازار منطقه تقویت شود.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، گفت: به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

همچنین معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با قدردانی از همکاری‌های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه، گفت: به دنبال توافق در دو سال گذشته، موفقیت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف همکاری دو کشور ایجاد شده است.
معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن‌های موردنیاز، سوریه را یاری کند.

کد خبر: ۲۸۵٬۰۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha