۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
جزییات ایجاد ۱۸۰ هزار فرصت شغلی در استان تهران
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران تشریح کرد

جزییات ایجاد ۱۸۰ هزار فرصت شغلی در استان تهران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از تشکیل کمیسیون تعاونی‌های صادرات محور خبر داد و هدف‌گذاری ایجاد اشتغال در سال ۱۴۰۳ را بیش از ۱۸۰ هزار نفر عنوان کرد.

به گزارش بازار، محمد آذرپناه، درباره تعهد اشتغال استان تهران در سال جاری اظهار کرد: برای امسال ۱۸۰ هزار نفر سهمیه در استان تهران درنظر گرفته شده و تلاش می کنیم این هدف‌گذاری به نحو شایسته محقق شود.

تحقق ۱۰۸ درصدی هدفگذاری اشتغال در سال گذشته
وی ادامه داد: هدف‌گذاری اشتغال ما در سال گذشته ۱۵۰ هزار نفر سهمیه بود که ۱۶۲ هزار نفر محقق شد یعنی ۱۰۸ درصد بیش از تعهدات پیش بینی شده را عملیاتی کردیم.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، این تعهدات در بین ۴۶ دستگاه اجرایی و ۱۶ شهرستان استان توزیع شده بود که از بین آنها ۲۰ دستگاه و ۱۲ شهرستان عملکردشان بیش از صددرصد بوده است.

تشکیل کمیسیون تعاونی‌های صادرات محور
آذرپناه در ادامه از تشکیل کمیسیون تعاونی‌های صادرات محور خبر داد و گفت: برای آنکه محصولی که صادر می شود کیفیت تولیدی آن حرفی برای گفتن در بازارهای بین المللی داشته باشد، بیش از ۱۲۰ شرکتی که ظرفیت دارند را شناسایی کردیم و کمیسیون سه جانبه ای هم در بخش خصوصی تشکیل دادیم که اتاق تعاون، اتاق بازرگانی و اتاق اصناف عضو این کمییسیون سه جانبه هستند و دبیرخانه آن در اتاق تعاون استان تهران است.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از حوزه تولید و صادرات دانش بنیان، صنایع دستی و تولیدات مشاغل خانگی برنامه‌های متعددی پیش بینی شده که بخشی از آن حمایت‌های بازاری است.

آغاز همکاری مشترک با استان کربلا و مسکو
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از انعقاد تفاهم نامه با استاندار کربلا و مسکو خبر داد و گفت: به موجب این تفاهم نامه همکاری و با توجه به زیرساخت‌هایی که در کربلا و مسکو داریم، در حال پیگیری هستیم که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان غرفه مشخصی به محصولات تولیدی تعاونی‌ها اختصاص بدهند. صادرات محصولات ایران از طریق اتاق بازرگانی و اتاق تعاون انجام و در فروشگاه‌های زنجیره ای به شکل مستقیم عرضه می شود.

کد خبر: ۲۸۴٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha