۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۶
نقش تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در افزایش مشارکت مردمی پررنگ است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

نقش تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در افزایش مشارکت مردمی پررنگ است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مسیر تحقق شعار سال تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای افزایش مشارکت مردمی در جهش تولید نقش‌آفرینی ویژه‌ای خواهند داشت.

به گزارش بازار، سیدصولت مرتضوی در نشست تخصصی جایگاه‌شناسی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی در توسعه اقتصادی کشور و تحقق شعار سال با بیان اینکه جهش تولید چرخ‌های اقتصاد کشور را به حرکت در آورده و سرانه درآمد ملی را افزایش می‌دهد، اظهار داشت: برای تحقق شعار سال نیازمند اصلاحات ساختاری و فاصله گرفتن از تصدی‌گری دولت در اقتصاد هستیم، به گونه‌ای که نقش حاکمیت در اقتصاد کشور صرفا به سیاست‌گذاری و نظارت محدود شود و اقتصاد به دست مردم و بخش خصوصی واقعی اداره شود.

وی تعاونی‌ها را زمینه‌ساز جلب مشارکت مردم و تجمیع سرمایه‌های خرد آنها با هدف رونق تولید دانست و گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اثرگذارترین دستگاه‌های دولت برای ترغیب مشارکت مردم در توسعه اقتصادی است.

مرتضوی با تاکید بر اینکه مشارکت کارگران در افزایش بهره‌وری به کار گرفته شود، افزود: باید چارچوبی برای تشویق کارگرانی که به افزایش بهره‌وری کمک می‌کنند در نظر گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کارگر در ایران اسلامی صاحب اندیشه و اراده است، گفت: کارگران کشور همواره مرز خود را با دشمن تعیین کرده و در چارچوب اهداف عالیه توسعه نظام اسلامی گام برداشته‌اند.

وی گفت: کارگر و کارفرما از ارکان تحقق شعار سال هستند و و دولت هم از همگرایی و تعالی تولید کشور حمایت می‌کند.

مرتضوی با تاکید بر نقش تشکل‌ها در افزایش مشارکت مردم، اظهار داشت: از دیدگاه‌های وسیع و اثربخش و نیز انتقادات سازنده تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای رونق تولید استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تشکل‌ها به منظور بهبود وضع اقتصادی و معیشتی کارگران و حفظ منافع آنها شکل گرفته است، گفت: حضور نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در مراجع تصمیم‌ گیر اعم از شورای عالی کار، سازمان تامین اجتماعی، شورای عالی حفاظت فنی، شورای عالی اشتغال و مراجع تشخیص و حل اختلاف می تواند در دفاع از حقوق و مطالبات جامعه کارگری و کارفرمایی مثمرثمر باشد.
وزیر کار همچنین از همراهی ویژه و حضور تشکل‌ها در مراسمات هفته گرامیداشت مقام کارگر تقدیر کرد.

در ابتدای این نشست جمعی از مدیران تشکل‌های کارگری و کارفرمایی دیدگاه‌های خود را در خصوص الزامات تحقق شعار سال تبیین کردند.

کد خبر: ۲۸۴٬۷۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اصغرحقیقی پور IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      0 0
      یعنی چی نماینده کارگر هیچ موقع با وزیر کار نباید بگویند وبخندند با کارفرما اصلآ نباید میانه ای خوبی داشته باشد با نماینده دولت که طرف کارفرما را گرفت حتمآ باید دعوا کند الان دیدم توی ی صفحه دیگه نوشته بود به نفع همه بدترین حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی بود از پشت پرده حرف میزدن ولی من احساس میکنم بلاخره ه ی مقدار ماده نودوشش را قبول کرده باشن تا نماینده کارگری کوتاه آمده اینطور هم نیست منتظر میمانیم ببینیم چقدر در فیش های حقوقی تغیرات داشته حتمآ خوب بوده نماینده کارگری قبول کرده توکل به خدا
    • جوادی DE ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      1 0
      کلا حقوق بگیرهای ایران ا زتمام کشورهای همسایه اختلاف ۷برابری دارند اینجا به جز۱۰٪ویقه سفید ها جامعه مابقی درذلت وفقرونداری مطلق زندگی میکنند
    • محمود IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      0 0
      این فرد را هرچه زودتر و سریع تر بندازید از وزارت خانه بیرون