۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶
رفع تداخلات اراضی، امنیت سرمایه‌گذاری و غذایی را تضمین می‌کند
رئیس سازمان امور اراضی کشور:

رفع تداخلات اراضی، امنیت سرمایه‌گذاری و غذایی را تضمین می‌کند

افلاطونی، رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: یکی از اثرات بازر رفع تداخلات، تضمین امنیت سرمایه‌گذاری و امنیت غذایی و در نتیجه کاهش پرونده‌های حقوقی در محاکم قضایی است.

به گزارش بازار، رضا افلاطونی در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان بوشهر ضمن بیان مطلب اظهارداشت: برنامه‌های توسعه ای، تولید و اشتغال در عرصه زمین اتفاق می‌افتد و زیرساخت تولید و اشتغال به عنوان پیشران توسعه کشور تثبیت مالکیت است.

وی افزود: عرصه زمین، حدنگار و تثبیت مالکیت یعنی حد و حدود آن مشخص باشد، رکن اول در تثبت مالکیت، رفع تداخلات است که یک بار برای همیشه وضعیت مالکیت اراضی دولت و مردم به صورت دقیق مشخص می شود، بعضی کارها را یکبار برای همیشه انجام می دهیم که یک خدمت ماندگار می شود.

افلاطونی ضمن اشاره به اهمیت رفع تداخلات افزود: رفع تداخلات نماد همدلی بین سه قوه برای ارائه یک خدمت ماندگار به مردم است.

این مقام مسئول در مورد رکن دوم تثبت مالکیت به بحث آمایش سرزمین اشاره داشت و گفت: آمایش سرزمین یعنی مدیریت زمین که تعریف بالقوه و بالفعل دارد به عنوان مثال در شهرک‌های صنعتی یک بار زیرساخت تعریف می‌شود و هزینه آب و برق و گاز یک بار پرداخت می‌شود؛ همه دستگاه های اجرایی باید همکاری‌های لازم درخصوص ایجاد شهرک‌های مولد را داشته باشند.

رئیس سازمان اموراراضی کشور خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری ها باید منطبق با آمایش سرزمین باشد و این فرصت بسیار مناسبی برای استان بوشهر است که از این ظرفیت استفاده کند.

همچنین در پایان این نشست، با حضور رئیس سازمان اموراراضی کشور و سایر مسئولان استانی، به تعدادی از کشاورزان، اسناد تک برگی زمین کشاورزی اعطا شد.

کد خبر: ۲۸۴٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha