۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
فرماندار دشتستان جزییات طرح نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاهای دشتستان را تشریح کرد

فرماندار دشتستان جزییات طرح نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاهای دشتستان را تشریح کرد

بوشهر- بنافی فرماندار دشتستان، جزییات طرح نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاهای دشتستان را تشریح کرد.

احمد بنافی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اقدامات انجام شده طرح نهضت ملی مسکن شهرستان دشتستان در حوزه های شهری و روستایی در دولت سیزدهم اظهار داشت: نهضت ملی مسکن وعده دولت مردمی سیزدهم است که اکنون بر روی ریل توسعه و در مسیر پیشرفت قرار گرفته است.

رئیس شورای تأمین مسکن شهرستان دشتستان افزود: اقدامات موثری در بخش‌های مختلف نهضت ملی مسکن در دشتستان صورت گرفته است.

بنافی تصریح کرد: تعداد کل متقاضیان ثبت نامی در این طرح در دشتستان ۱۴ هزار و ۵۱۳ نفر بوده و تا کنون از این تعداد ۵ هزار نفر متقاضی موثر بوده‌اند که به پروژه ها متصل یا در آتی متصل خواهند شد.

وی با اشاره به سلسله اقدامات صورت گرفته در تامین زمین و نحوه واگذاری و اجرای طرح ها خاطر نشان کرد: الحاق اراضی به مساحت ۱۸۲ هکتار به شهرها انجام شده و در حال بررسی برای الحاق ۱۶۰ هکتار دیگر نیز هستیم.

فرماندار دشتستان ابراز داشت: تخصیص لازم برای پروژه ۱۳۰۰نفری شهری انجام شده و علاوه بر آن، تخصیص زمین برای ۳۵۴نفر تحت عنوان جوانی جمعیت و ۴۸۴ نفر نیز در طرح نهضت ملی مسکن انجام شده و ۳۰۰نفر نیز آماده تخصیص در مناطق شهری هستند.

بنافی از انجام مناقصه و انتخاب پیمانکار برای آماده سازی اراضی نهضت ملی به مساحت ۱۰۵هکتار در مناطق شهری خبر داد و گفت: برای تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی، آماده هستیم.

وی از افتتاح ۲۴۲واحد در طرح نهضت ملی مسکن و تحویل به متقاضیان در شهر برازجان خبر داد و افزود: عملیات اجرایی ۹۶ واحد با پیشرفت فیزیکی فعلی ۸۹ درصد، انجام شده که بزودی این پروژه در شهر برازجان افتتاح می شود.

فرماندار دشتستان خاطر نشان کرد: همچنین عملیات اجرایی ۳۴۰ واحدی برازجان نیز انجام و این طرح با پیشرفت فیزیکی ۳۶ درصد فعال است.

بنافی از برگزاری ۱۷ جلسه شورای مسکن در شهرستان دشتستان خبر داد و یادآور شد: رفع موانع برای اجرای سریعتر پروژه ها انجام شده و برای صدور قانونی پروانه ساخت و همچنین صدور اسناد تک برگ نیز مقدمات کار فراهم شده است.

وی از پرداخت بیش از ۳۰۰ فقره تسهیلات مسکن خبر داد و گفت: ۲۷۰ فقره وام خودمالکی و۴۸ مورد نیز تسهیلات در بافت‌های فرسوده شهری پرداخت شده است.

وی از ساماندهی ۲/۵ کیلومتر دیوارهای حفاظتی واقع در محدوده طرح نهضت ملی مسکن در دشتستان خبر داد.

فرماندار دشتستان بیان کرد: پیمانکار پروژه ۳۳۶ واحدی شهر برازجان برای شروع عملیات اجرایی پروژه انتخاب شده است.

بنافی از ساخت ۲۰واحد بصورت ویلائی در شهر بوشکان خبر داد و گفت: این طرح با پیشرفت ۵۰ درصدی، تحویل متقاضیان است.

وی ابراز داشت: همچنین ۱۶ واحد نیز بصورت ویلائی در شهر سعدآباد با پیشرفت ۵۰درصد تحویل متقاضیان شده است.

بنافی از واگذاری ۱۰۵ قطعه زمین در شهرهای کلمه، دالکی، سعدآباد و بوشکان به متقاضیان خبر داد و افزود: شناسایی حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی اشخاص و معرفی به اداره راه و شهرسازی برای بررسی نسبت به الحاق اراضی به محدوده نیز انجام شد.

فرماندار دشتستان از تحویل و تحول ۷ هزار هکتار اراضی ملی منابع طبیعی و راه و شهرسازی برای شناسایی اراضی مستعد اجرای طرح نهضت مسکن در دشتستان خبر داد.

بنافی تصریح کرد: ۱۱۲۰ قطعه، تفکیک و برای تخصیص به اقشار ویژه، جوانی جمعیت و واگذاری گروهی در مناطق شهری انجام شد.

وی افزود: ۹۷هکتار اراضی در مناطق روستایی دشتستان، شناسایی شده و در حال الحاق به روستاها است.

بنافی تاکید کرد: ۷۵۰ فقره تسهیلات روستایی در سال ۱۴۰۲ پرداخت شد و بیش از ۲ هزار فقره تسهیلات روستایی نیز امسال پرداخت می شود.

فرماندار دشتستان خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم که بتوانیم نهضت ملی مسکن را در سال۱۴۰۳ با در نظر گرفتن تحقق شعار سال مقام معظم رهبری به نقطه‌ای مطلوب برسانیم.

کد خبر: ۲۸۳٬۲۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha