۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
ارتقای ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی کشور
معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی تراکتورسازی خبرداد؛

ارتقای ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی کشور

تبریز- معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی تراکتورسازی ایران بر ارتقای ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی کشور با توزیع بیش از ۳۱ هزار انواع تراکتور خبر داد.

به گزارش بازار، ناصر قربانیان گفت: ارتقاء ضریب مکانیزاسیون کشاورزی یکی از شاخص های کلان توسعه بخش کشاورزی کشور محسوب می شود گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در سال گذشته با توزیع مستقیم بیش از ۳۱ هزار دستگاه انواع تراکتور زراعی و باغی بین کشاورزان زحمتکش کشور توانست ۰.۱۷ اسب بخار در هکتار در ارتقاء ضریب مکانیزاسیون کشاورزی نقش آفرینی کند.

قربانیان افزود: توان تراکتورهای توزیعی سال گذشته تراکتورسازی که براساس آن ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی سنجیده می شود در مجموع ۲ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۶۸۸ اسب بخار می باشد.

وی اعداد و ارقام سال ۱۴۰۱ و نقش تراکتورسازی در این بخش را نیز ۰.۱۵ درصد اعلام و اضافه کرد: این رقم با توزیع بیش از ۲۷ هزار دستگاه انواع تراکتور و با مجموع توان ۲ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۳۷۱ اسب بخار در آن سال محقق شده است.

قربانیان تاکید کرد: رقم توزیع تراکتور و جایگاه آن در مکانیزاسیون برای سال ۱۴۰۰ نیز ۰.۱۱ درصد با توزیع بیش از ۲۰ هزار دستگاه و یک میلیون و ۶۹۸ هزار و ۲۹۰ اسب بخار می باشد، این در حالی است که در این مهم صرفا با سرمایه گذاری شخصی کشاورزان کشور محقق گردیده است .

این مقام مسئول در حوزه صنعت، کسب و کار کشور با یادآوری اینکه متاسفانه از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ اعطای تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان خریدار تراکتور و بدون هیچگونه مرجع قانونی متوقف شده اظهار داشت: باوجود نبود تسهیلات تراکتورسازی همچنان سیر صعودی در توزیع تراکتور و توان حاصل از آن و به تبع نقش در افزایش ضریب مکانیزاسیون را تجربه کرده و این حکایت از جایگاه تراکتورسازی به تنهایی در افزایش ضریب مکانیزاسیون وتوسعه عملیات ماشینی ، تسهیل و کاهش صعوبت انجام عملیات زراعی و باغی ، دام و... و در نهایت رفاه بهره برداران کشور، علی رغم عدم همکاری و همراهی ها نهادهای مرتبط دارد.

وی در پایان یادآور شد گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در صورت تامین منابع بانکی، آمادگی لازم در فروش تسهیلاتی انواع تراکتور را دارد .

کد خبر: ۲۸۳٬۱۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha