۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
افزایش ۳۰درصدی مصرف آب شرب در روزهای پایانی سال
مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی خبر داد؛

افزایش ۳۰درصدی مصرف آب شرب در روزهای پایانی سال

تبریز-مدیرعامل آبفای آذربایجان شرقی از افزایش ۳۰درصدی مصرف آب شرب در روزهای پایانی سال در استان خبر داد.

به گزارش بازار، محمد خانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به افزایش دما و مصادف شدن با روزهای پایانی سال شاهد افزایش ۳۰درصدی مصرف نسبت به سال گذشته بودیم.
وی ادامه داد: البته هرساله با وجود منابع تأمین آب کلانشهر تبریز از جمله سد نهند این افزایش بار مصرفی پوشش داده می شد ولی متاسفانه بدلیل خشکلی سد نهند و از مدار خارج شدن یکی از منابع تأمین آب شرب کلانشهر تبریز از این نعمت بی بهره بودیم.
وی افزود: افزایش ۳۰درصدی مصرف در این سه روز پایانی سال و افت فشار و قطعی آب برخی مناطق مرتفع کلانشهر تبریز باعث شد به دستور شخص استاندار آذربایجان شرقی بطور موقت از سد نهند برای پایداری شبکه آب تبریز استفاده گردد.
خانی خاطرنشان کرد: تا اواخر شب آب شرب کلانشهر تبریز برقرار خواهد شد و از دوم فروردین شاهد آب پایدار در سراسر کلانشهر تبریز خواهیم بود.
وی گفت: سد نهند خوشبختانه ذخیره آبی مناسبی دارد اما قرار براین بوده است که این ذخیره آبی برای پیک مصرف تابستان، از نیمه دوم خرداد وارد مدار شود.
وی افزود: ضمن عذرخواهی مجدد از همشهریان عزیز درخواست می کنیم از مصارف غیر ضروری خودداری نموده و در مصرف بهینه آب ، شرکت آب و فاضلاب را یاری نمایند.

کد خبر: ۲۷۹٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha