۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
تصفیه‌خانه شهرک صنعتی طارم راه اندازی می شود
برای جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی؛

تصفیه‌خانه شهرک صنعتی طارم راه اندازی می شود

زنجان- استاندار زنجان گفت: تصفیه‌خانه شهرک صنعتی در طارم برای جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی از جمله پساب فرآوری زیتون به زودی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش بازار، محسن افشارچی در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: مشکل استان زنجان در مورد فرودگاه، نبود یا کمبود مسافر است و از طرفی شرکت فعلی طرف قرارداد، فرودگاه را با نگاه دستیابی به سود اداره می‌کند اما برنامه داریم شرکت دیگری را وارد این فرآیند کنیم تا از طریق شراکت و فعالیت‌های جانبی بتواینم یک هواپیما در اختیار فرودگاه زنجان قرار دهیم.

وی ابراز داشت: تلاش داریم تا پرواز زنجان - مشهد و یک پرواز داخلی دیگر و یک پرواز زیارتی را دایر کنیم که فعلاً نهایی نشده و در حال مذاکره هستیم.

استاندار زنجان،با بیان اینکه تصفیه‌خانه شهرک صنعتی در طارم برای جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی از جمله پساب فرآوری زیتون به زودی راه‌اندازی می‌شود،گفت: برای ساماندهی شهرک روی در حال تدبیر هستیم تا دغدغه‌های مردم را مورد نظر قرار دهیم و امکان توسعه‌ای در این شهرک نداریم.

افشارچی،به تنظیم‌گری آب به عنوان یکی از مسائل اولویت‌دار اشاره کرد و افزود: آب، مسئله‌ای بین مرزی است و استان‌های همجوار نسبت به مدیریت و مصرف آب ما حساس هستند و اقداماتی انجام شده تا بخشی از آب صنایع از طریق تصفیه پساب تأمین شود.

وی به احصای نیازمندی‌های اعتباری دستگاه‌ها پیش از سفر رییس‌جمهور اشاره کرد و گفت: درخواست دستگاه‌ها ۵۴ هزار میلیارد و رقم زیادی بود و این نیازها در جلسات اولویت‌بندی و غربالگری شد ونیمی از اعتبارت به آب و راه تعلق گرفت.

استاندار زنجان، از اختصاص مبلغی برای دوخطه کردن راه‌آهن زنجان _ قزوین و ۱۵۰ میلیارد تومان برای تعریض و بهسازی جاده ترانزیت زنجان – میانه خبر داد و افزود: تکمیل ورزشگاه زنجان انرژی زیادی نیاز دارد و صرفاً احداث ساختمان نیست و باید تجهیزات مختلفی برای این مکان فراهم شود.

افشارچی تاکید کرد: برای ساخت سد مشمپا ۴۰۰ میلیارد تومان بین سال‌های ۹۲ تا ۹۸ هزینه و در سال‌های اخیر روند احداث متوقف شد اما طی مذاکرات با سازمان محیط زیست، وزارت نیرو به تکمیل این سد برای تأمین آب زنجان و سایر شهرستان‌ها مکلف شد.

وی گفت: تصمیمات خوبی برای پتروشیمی گرفته و مشکلات مالی برطرف شد و مشکلی حادی ندارد و گره‌هایی که در پیشبرد برخی طرح‌های مهم استان از برکات سفر دوم رییس جمهور به استان بود.

کد خبر: ۲۷۰٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha