۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲
برای راه اندازی سایت فروشگاهی به چی احتیاج داریم؟

برای راه اندازی سایت فروشگاهی به چی احتیاج داریم؟

راه اندازی یک فروشگاه آنلاین میتونه کاری دلهره آور باشه، اما با ابزار و راهنمایی مناسب، میتونه یک سرمایه گذاری سودآور باشد.

بازار: قطعا الان که اینجایی و داری این متن رو میخونی به فکرت رسیده که یک فروشگاه اینترنتی مخصوص به خودت داشته بشی فروشگاهی که مال خود خودت باشه و بتونه برات خیلی درآمد داشته باشه. اما میدونی چطوری یک آنلاین شاپ راه بندازیم؟ یا قدم به قدم مراحلش به چه صورته یا حتی بهترین افزونه مدیریت سایت وردپرس چیا هستش؟؟؟

راه اندازی یک فروشگاه آنلاین میتونه کاری دلهره آور باشه، اما با ابزار و راهنمایی مناسب، میتونه یک سرمایه گذاری سودآور باشد. در واقع چه یک کارآفرین باتجربه باشید و چه تازه شروع به کار کرده اید، ایجاد یک فروشگاه آنلاین میتونه به شما کمک کنه تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید و کسب و کار خود رو توسعه بدید.

در این مقاله، به شما خواهیم گفت که برای راه اندازی سایت فروشگاهی به چی احتیاج دارید؟ و مراحل راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین، از انتخاب پلتفرم تجارت الکترونیک گرفته تا طراحی وب‌سایت و راه‌اندازی اولین محصول رو به زبان ساده آموزش میدیم. شما با کمک این راهنمای جامع، به خوبی در راه ساختن یک فروشگاه آنلاین موفق خواهید بود.

چگونه یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟

شما برای راه اندازی فروشگاه بایستی موارد زیر رو بررسی و آماده نمایید و در حین اجرای فرایند راه اندازی فروشگاه از بهترین ابزارهای مدیریت فروشگاه وردپرس کمک بگیرید تا راحتتر قادر باشید گام های خود رو اجرا نمایید.

  • یک پلتفرم تجارت الکترونیک رو انتخاب کنید
  • در مورد مخاطب هدف تصمیم بگیرید
  • محصولات خود رو انتخاب نمایید
  • سایت خود رو طراحی کنید
  • یک درگاه پرداخت وصل نمایید
  • یک ساختار تجاری رو انتخاب کنید
  • فروشگاه خود رو برای راه اندازی آماده کنید
  • فروشگاه خود رو راه اندازی کنید
  • بازاریابی فروشگاه خود رو انجام دهید

برای راه اندازی سایت فروشگاهی به چی احتیاج داریم؟

یک پلتفرم تجارت الکترونیک رو انتخاب کنید

یک پلتفرم تجارت الکترونیک به شما این امکان رو میده که فروشگاه آنلاین بسازید و شروع کنید، فروش داشته باشید و سفارشات رو انجام بدید. اکثر مردم فکر می کنند که یک پلتفرم تجارت الکترونیک مانند یک سازنده وب سایت است. شما به سادگی محصولات جدید رو لیست می کنید و پرداخت های آنلاین رو می پذیرید. اما در واقع اونها می تونند خیلی بیشتر از اینها رو انجام دهند.

در مورد مخاطب هدف تصمیم بگیرید

مخاطب هدف گروهی از افرادی است که تلاش های بازاریابی شما روی اونها متمرکز است. هنگام راه اندازی یک تجارت الکترونیک، شناخت مخاطب ایده آل شما بسیار مهم است. این به شما کمک می کنه تا مشتریان جدید رو راحت تر پیدا و خریداران علاقه مند رو به وب سایت خود جذب کنید و در نتیجه نرخ تبدیل بالاتر و فروش بیشتر رو به همراه داشته باشید.

بسته به اینکه چه محصولی رو می‌خواهید بفروشید، می‌تونید مخاطبی با هر اندازه یا ویژگی ایجاد کنید.

اگر قبلاً محصولی داشته اید مطمئنا، انتخاب مخاطب هدف براتون آسونتره . لذا از خود بپرسید: چه کسی محصول منو میخره؟ اونها چگونه هستند؟ سنشون چقدره؟ این اطلاعات رو در یک شخصیت خریدار جمع آوری کنید و اون رو در طرح تجاری خود قرار بدید. وقتی کمپین های بازاریابی و کپی وب سایت خود را ایجاد کنید، این اطلاعات رو می خواهید.

و اگر هنوز محصولی ندارید، به انواع افرادی که بیشتر می شناسید فکر کنید. به عنوان مثال، شاید شما عاشق حیوانات خانگی هستید و دیگر صاحبان حیوانات خانگی در دهه 40 و 50 رو به خوبی درک می کنید. به احتمال زیاد، شما ایده خوبی از آنچه اونها دوست دارند یا دوست ندارند، نیازها و ترس های اونها دارید. این میتونه مخاطب هدف شما باشه.

برای فروش آنلاین، باید واقعاً مخاطبان خود رو بشناسید و از اونها قدردانی کنید.

برای راه اندازی سایت فروشگاهی به چی احتیاج داریم؟

محصولات خود رو انتخاب کنید

یکی از بزرگترین چالش هایی که کارآفرینان با اون مواجه هستند، یافتن محصولات سودآور برای فروش است. ارائه ایده های محصول کمی دشوار است، اما اگر مخاطب هدفی در ذهن دارید، یک قدم جلوتر هستید. خوشبختانه، فرصت‌های زیادی برای یافتن محصولاتی برای فروش وجود داره، خواه در حال تولید، فروش مجدد یا دراپ شیپ باشید.

شما می تونید محصولات سودآوری رو برای فروش به روش های مختلفی پیدا کنید:

  • به علاقه مندان این شغل مراجعه کنید
  • با علاقه شخصی خود انتخاب کنید
  • زودتر از روندها سرمایه گذاری نمایید
  • به آنچه در بازارهای آنلاین ترند است نگاه کنید

سایت خود رو طراحی کنید

خیلی از کاربران در ایران برای طراحی سایت خود از وردپرس استفاده می کنند که در واقع افزونه وردپرس برای سایت های شخصی مناسب است اما اگر محصولات متنوعی دارید بهتر است که سایر افزونه ها رو نیز بررسی کنید. در این مرحله شما بایستی سایت خود رو مطابق با سلیقه خود دیزاین و طراحی کنید که در اینجا می تونید از بهترین ادیتور های وردپرس کمک بگیرید و هر جا که خواستید از این طریق ویرایش های لازم رو انجام بدید.

یک درگاه پرداخت وصل کنید

ما در مرحله نهایی هستیم! مرحله بعدی تصمیم گیری در مورد روش های پرداخت فروشگاه شما و نحوه پرداخت شما به عنوان مالک فروشگاه است.

برای تنظیم ارائه دهنده پرداخت خود به Settings > Payments برید.

یک ساختار تجاری رو انتخاب کنید

اکنون شما تمام بخش های سرگرم کننده راه اندازی یک فروشگاه آنلاین رو به پایان رسانده اید: انتخاب نام، ساخت سایت، یافتن محصولات، نوشتن توضیحات محصول.

حالا قبل از راه اندازی، بایستی تجارت جدید خود رو قانونی کنید.

فروشگاه خود رو راه اندازی کنید

خب شاید فکر کنید که کار شما برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین در اینجا به پایان رسیده اما باید بگم که برای شما تازه شروع شده است. در اینجا چند مرحله و منابع بعدی وجود داره که به شما کمک می کنه تا کسب و کار خود رو پس از راه اندازی افزایش بدید. مراحلی مانند:

  • مشتری به فروشگاه اینترنتی خود جذب نمایید
  • برای به دست آوردن اولین فروش خود، ترافیک رو هدایت کنید
  • از ترافیک خود بیاموزید
  • فروشگاه خود رو بهینه کنید

برای راه اندازی سایت فروشگاهی به چی احتیاج داریم؟

بازاریابی فروشگاه خود رو انجام دهید

بازاریابی برای هر کسب و کاری متفاوت است، اما صرف نظر از استراتژی شما، مهم است که در اسرع وقت پایه و اساس درستی رو ایجاد کنید تا بتونید در زمان ترافیک کاری، به فروشگاه خود بیشترین بهره رو برسونید.

سخن پایانی

ما در این مطلب تلاش کردیم هر آنچه که لازم است برای راه اندازی سایت فروشگاهی شما بدونید به زبان ساده به شما صاحبان کسب و کار منتقل کنیم که امیدوارم این آموزش برای شما سودمند و کارآمد بوده باشه و اون رو با دوستان و اطرافیان خود نیز به اشتراک بگذارید . بی نهایت سپاسگزارم که تا انتهای مقاله، همراه ما بودید. در صورتی که سوالی در این خصوص داشتید با کارشناسان مجموعه رایانه کمک از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره 0217129 تماس بگیرید تا در کمترین زمان به جواب مناسب برسید .

کد خبر: ۲۷۰٬۷۲۹

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha