۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵
تنش های اقلیمی و تامین نقدینگی از مشکلات اصلی شرکت های تولیدکننده بذر
مدیرعامل شرکت مینو بذر گلستان عنوان کرد؛

تنش های اقلیمی و تامین نقدینگی از مشکلات اصلی شرکت های تولیدکننده بذر

گرگان- سالارخانی، مدیرعامل شرکت مینو بذر گلستان با اشاره به اینکه سرمایه در گردش نیاز جدی تولیدکننده است، گفت: تنش های اقلیمی و تامین نقدینگی از مشکلات اصلی شرکت های تولیدکننده بذر در استان هستند.

فریدون سالارخانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شرکت مینو بذر گلستان از سال ۸۸ مشغول به فعالیت در بخش تولیدبذر است و در حال حاضر سالانه چهار تا هفت هزار تن بذر گواهی شده گندم و هزار تا هزار و ۵۰۰ تن بذر گواهی شده جو تولید می کند.

مدیرعامل شرکت مینو بذر گلستان افزود: این شرکت تنها تولید کننده بذور حبوبات در استان، توزیع کننده سموم کشاورزی و کارگزار شرکت خدمات حمایتی کشاورزی است.

وی یادآورشد: در سال زراعی جدید حدود چهار هزار تن بذر گواهی شده گندم و هزار و ۵۰۰ تن بذر گواهی شده جو تولید کرده ایم که این میزان به نسبت سال گذشته مقداری کاهش یافته که علت آن خشکسالی بی سابقه در سال گذشته است.

به گفته مدیرعامل شرکت مینو بذر گلستان،‌ چالش های شرکت های تولیدکننده بذر تامین نقدینگی و تنش های اقلیمی است به طور مثال تنش خشکی در سال گذشته در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بود و خسارت های زیادی به بخش کشاورزی استان وارد کرد.

وی با اشاره به این موضوع که در سال جاری از بانک کشاورزی ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده، بیان کرد: تامین نقدینگی یک چالش عمده برای شرکت محسوب می شود به طور مثال برای هر یک کیلو گندم ۱۵ تا ۲۰ هزارتومان سرمایه در گردش نیاز است در نتیجه برای تناژ بالا این رقم افزایش می یابد.

سالارخانی اضافه کرد: به طور عمده شرکت های تولیدکننده بذر برای تامین سرمایه در گردش به صورت مداوم به تسهیلات نیاز دارند.

به گفته مدیرعامل شرکت مینو بذر گلستان، زمان بوجاری و تولید بذر توسط جهادکشاورزی ابلاغ شده و اولیت بوجار بذور با بذر جو، ارقام دیم و سپس ارقام آبی است که این اولویت بندی با توجه به شرایط اقلیمی استان انجام می شود.

کد خبر: ۲۵۶٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha