۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
شش میلیون هکتار کشت گندم در کشور انجام می شود
مجری طرح گندم:

شش میلیون هکتار کشت گندم در کشور انجام می شود

اردبیل- سهرابی، مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال زراعی جاری بیش از شش میلیون هکتار از اراضی کشور به زیر کشت محصول استراتژیک گندم می رود.

سهراب سهرابی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: سطح زیر کشت گندم کشور نسبت به سال گذشته ۷۰۰ هزار هکتار افزایش یافته و تلاش ما بر این است تا بذر مورد نیاز زارعان را تأمین و در اختیار آنها قرار دهیم.

وی تصریح کرد: یک میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار اراضی آبی و چهار میلیون و ۱۰۰ هکتار اراضی دیم در کشور داریم که امسال به زیر کشت محصول گندم می روند.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی پاییز و زمستان بارش نرمالی را خواهیم داشت و امیدواریم مشکلات و دغدغه ها از بابت خشکسالی و آسیب های ناشی از آن در سال زراعی جاری به حداقل برسد.

سهرابی افزود: برای کشت محصول گندم کود شیمیایی و سموم مورد نیاز تأمین شده تا ما بتوانیم در کنار تهیه بذر، این نهاده ها را نیز در اختیار آنها قرار دهیم.

وی همچنین بیان کرد: دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن کود ازت و پنج هزار و ۵۰۰ تن کود فسفات در بین کشاورزان در مرحله توزیع است و امیدواریم کشت و زرع پاییزی مناسبی را شاهد باشیم.

سهرابی اضافه کرد: سهم استان اردبیل از این کشت و زرع ۵۲ هزار هکتار اراضی آبی و ۲۳۰ هزار هکتار اراضی دیم است که با تلاش کشاورزان عملیات کشت آغاز شده است.

وی بهره برداری کشاورزان استان اردبیل را از ۲۱ هزار دستگاه تراکتور و ۴۱ دستگاه ادوات کشت یادآور شد و بیان کرد: ۶۵ درصد نیاز کشاورزان به بذر تأمین شده و تلاش ما بر این است تا سایر نیازمندی کشاورزان نیز در مناطق مختلف تأمین شود.

سهرابی یادآور شد: پیش بینی ما در سال زراعی جاری تولید ۱۴ میلیون تن گندم است که امیدواریم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: تمام حمایت ها از کشاورزان و زارعین انجام می شود تا کشت استراتژیک گندم در مناطق مختلف توسعه پیدا کرده تا زمینه خوداتکایی کشور در این حوزه به شایستگی فراهم آید.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی حمایت همه جانبه دولت سیزدهم را از کشاورزان به ویژه گندمکاران یادآور شد و گفت: با اعلام قیمت تضمینی خرید این محصول در چند ماه آینده تلاش خواهد شد تا برای سال آینده و برداشت محصول تدابیری مناسب در پرداخت بهای گندم خریداری شده انجام شود.

کد خبر: ۲۵۱٬۵۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha