۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
مشکل سهمیه استان‌ها برای بیمه کارگران ساختمانی با اصلاح قانون حل می‌شود
معاون روابط کار وزارت تعاون:

مشکل سهمیه استان‌ها برای بیمه کارگران ساختمانی با اصلاح قانون حل می‌شود

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امیدواریم با اصلاحاتی که در قانون بیمه کارگران ساختمانی انجام شده است با اقدامات جهادی و انقلابی، مشکل سهمیه برای استان‌ها حل شود.

به گزارش بازار، علی‌حسین رعیتی‌فرد در دیدار با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان مازندران که در شهرستان سوادکوه برگزار شد، اظهار کرد: تمام تلاش شخص رئیس‌جمهور و اقدامات دولت سیزدهم در راستای رفع مشکلات مردم، بهبود معیشت و مهار تورّم است.

وی بیان کرد: شورای عالی کار، شورای سه‌جانبه است که تمام تصمیم‌ها توسط نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت به‌صورت اجماع گرفته می‌شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۲ به‌نام سال «مهار تورّم و رشد تولید»، تصریح کرد: همه تلاش دولت این است که تورّم را مهار کند و بتواند رونق را به سفره کارگران برگرداند.

رعیتی‌فرد با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم این است که همه کارگران ساختمانی بیمه شوند، ادامه داد: امیدواریم با اصلاحی که در قانون بیمه کارگران ساختمانی انجام شده است با اقدامات جهادی و انقلابی، مشکل سهمیه برای استان‌ها حل می‌شود.

وی از برگزاری مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در کشور(۱۰ استان در بخش صنعت و ۱۰ استان در بخش ساختمان) خبر داد و گفت: تلاش است در استان‌هایی که معادن فعال و کارگران بخش معدن دارند بتوانیم این مانور را با هدف ارتقای آموزش و ایمنی برای جلوگیری از حوادث ناشی از کار برگزار کنیم.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: قطعاً این مانور فرهنگ‌سازی است و هدف نهایی آن است که همه کارکنان و مسئولین معادن به این نکته توجه کنند که جان انسان‌ها مهم‌تر از همه است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم در بحث برنامه هفتم با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود، بتوانیم ساختاری را برای حوزه کارگری و کارفرمایی ایجاد کنیم تا دغدغه‌ها برطرف شود، اظهار داشت: همه باید کمک کنیم تا حوادث ناشی از کار به حداقل برسد.

رعیتی‌فرد در خاتمه افزود: رفع مشکلات معیشتی کارگران را در اولویت است و همه باید تلاش کنیم تا مشکلات کارگران حل شود.

کد خبر: ۲۴۵٬۸۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha