۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷
مازاد ۷۰۰ هزار تنی تولید مرغ باید صادر می‌شد

مازاد ۷۰۰ هزار تنی تولید مرغ باید صادر می‌شد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: مازاد ۷۰۰ هزار تنی تولید مرغ باید صادر می‌شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا عباسی در خصوص وضعیت صنعت مرغ کشور، گفت: یکی از صنایع فعال کشور صنعت پرورش طیور است که سالانه ۲ و نیم تا ۳ میلیون تن ظرفیت تولید دارد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در سال ۹۷ و با بروز تلاطم‌های ارزی دولت تصمیم گرفت برای کنترل قیمت کالاهای اساسی ارز ترجیحی را اعمال کرد، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ اتفاقات ناگواری افتاد و علی رغم تخصیص ارز ترجیحی ۴ هزار ۲۰۰ تومانی مرغ با قیمت بالا به دست مردم می‌رسید، به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا ارز ترجیحی حذف و ارز آزاد به واردات نهاده‌های دامی اختصاص پیدا کند و مابه‌التفاوت آن به مردم پرداخت شود.

وی تصریح کرد: باید دولت برای ۳۰ درصد مازاد تولید گوشت مرغ که حدود ۷۰۰ هزار تن می‌شود با ذخیره سازی و صادرات برنامه ریزی می‌کرد که هیچکدام از این اتفاقات رخ ندارد و مرغ در بازار به وفور وجود داشت و مرغداران کم کم با زیان مواجه شدند و با قیمت پایین محصول تولیدی خود را به بازار عرضه کردند و مجبور به کاهش تولید شدند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دی ماه سال گذشته هشدار دادیم که اگر دولت به صنعت مرغ و صادرات این محصول ورود نکند در فروردین و اردیبهشت با مشکل مواجه می‌شویم و درحال حاضر با کمبود مرغ مواجه هستیم.

عباسی با اشاره به اینکه باید در قیمت گذاری محصولی مانند گوشت مرغ تولیدکننده و مصرف کننده را مدنظر قرار دهیم و تنها به سمت یک جهت بازار تمرکز نکنیم، ادامه داد: اگر قیمت مناسبی برای مرغ تعیین و نهاده‌های دامی نیز به میزان کافی تامین شود با مشکلی در صنعت پرورش مرغ مواجه نمی‌شویم.

کد خبر: ۲۱۹٬۳۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha