۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
کاهش سطح ریسک پذیری در بازارهای مالی و سهام
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

کاهش سطح ریسک پذیری در بازارهای مالی و سهام

از نظر تکنیکالی، شاخص داوجونز در یک الگوی مثلث متقارن در نوسان است و شاخص های نزدک و S&P۵۰۰ در محدوده های حمایتی تعیین کننده ای قرار دارند.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- هفته معاملاتی در شرایطی شروع شده که فعالین و معامله گران در انتظار انتشار متن مذاکرات نشست پیشین فدرال رزرو آمریکا هستند، تا نظرات اعضا را درباره افزایش ۰.۲۵ یا ۰.۵ درصدی نرخ بهره در نشست آتی فدرال رزرو بررسی کنند. در حال حاضر سطح انتظارت نرخ بهره ای افزایش یافته و موجب کاهش سطح ریسک پذیری در بازار های مالی و سهام شده است. شاخص های سهام در شرایط اصلاح زمانی در حرکت هستند و احتمال روند نزولی کوتاه مدت و میان مدت تقویت شده است. از نظر تکنیکالی، شاخص داوجونز در یک الگوی مثلث متقارن در نوسان است و شاخص های نزدک و S&P۵۰۰ در محدوده های حمایتی تعیین کننده ای قرار دارند.

۲️- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، قیمت نسبت به محدوده پایینی چنگال اندرو صعودی و حمایت ۸۰ دلاری واکنش برگشتی داشته است و احتمال اصلاح قیمت در کوتاه مدت تقویت شده است. در میان مدت، قیمت روند مشخصی را دنبال نمی کند.

۳️- در بازار طلا، کاهش سطح ریسک پذیری در بازار های مالی و سهام موجب حرکات اصلاحی و صعودی قیمت طلا شده است، اما در میان مدت همچنان روند اصلاحی نزولی برقرار است و فعالین و معامله گران طلا در انتظار انتشار متن مذاکرات نشست پیشین فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه هستند و در صورتی که این متن نشان دهد که تعداد قابل توجهی از اعضای فدرال رزرو به افزایش ۰.۵ دردصد نرخ بهره در نشست پیش رو تمایل دارند، احتمال افزایش تقاضا برای دلار و کاهش قیمت طلا تقویت خواهد شد.

۴️- در برابری یورو به دلار، با توجه به افزایش انتظارات نرخ بهره ای آمریکا، سطح تقاضا برای دلار در میان مدت همچنان صعودی است. این در شرایطی است که فعالین در انتظار اعلام و انتشار متن مذاکرات نشست پیشین فدرال رزرو هستند، که می تواند بر این روند تاثیرگذار باشد. از نظر تکنیکالی، در حال حاضر قیمت در کوتاه مدت در شرایط اصلاح زمانی در نوسان است، اما در میان مدت احتمال اول ادامه روند نزولی با پایان اصلاح خواهد بود.

کد خبر: ۲۰۷٬۲۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha