۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
قیمت دستگاه چسب زن کارتن

قیمت دستگاه چسب زن کارتن

مواردی که بر روی شکل‌گیری قیمت چسب‌زن تاثیرگذارند را می‌توان به سه دسته کلی تقسیم کرد: هزینه‌ امکانات، هزینه‌های تخصصی و هزینه‌های بعد از خرید.

 

قیمت دستگاه چسب زن کارتن

چسب زن های کارتن به منظور چسب‌زنی درب‌های کارتن و درزهای آن استفاده می‌شوند. تقریبا برای تمام انواع کارتن و نوع چسب زنی مورد نیاز راهکارهای اتوماسیون طراحی شده‌اند و در جهان به فروش می‌رسند.

کارتن چسب زن پیشروپک

چسب زن ها به طور کلی به چهار گروه تقسیم می‌شوند که معیار اصلی این تقسیم بندی ثابت یا متغیر بودن ابعاد کارتن‌ها و نیاز یا عدم نیاز به اپراتور جهت بستن درب‌های کارتن قبل از ورود آنها به چسب زن می‌باشد. این چهار گروه عبارتند از:

چسب زن های نیمه اتوماتیک:

  1. چسب زن مناسب سایزهای یکسان (یونیفرم و نیمه اتوماتیک) :

این نوع چسب زن مناسب آن دسته از خطوط بسته‌بندی می‌باشد که سایز کارتن‌ها در آن تغییر نمی‌کند. هم چنین، لازم است یک اپراتور قبل از ورود کارتن به چسب زن درب‌های آن را ببندد.

  • کارتن‌های هم اندازه

  • نیاز به اپراتور

  1. چسب زن مناسب سایزهای متغیر (رندم و نیمه اتوماتیک):

از این نوع چسب زن در آن دسته از خطوط بسته‌بندی استفاده می‌شود که در آن کارتن‌ها اندازه‌های متغیر دارند. به علاوه، لازم است یک اپراتور قبل از ورود کارتن به چسب زن درب‌های آن را ببندد.

  • کارتن‌های ناهم اندازه

  • نیاز به اپراتور

چسب زن پیشروپک

دستگاه کارتن چسب زن دو موتوره نیمه اتوماتیک پیشروپک

برداشته شده از www.pishropack.com در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۳

چسب زن های اتوماتیک:

  1. چسب زن مناسب سایزهای یکسان (یونیفرم و اتوماتیک) :

این نوع چسب زن مناسب آن دسته از خطوط بسته‌بندی می‌باشد که سایز کارتن‌ها در آن تغییر نمی‌کند. این نوع چسب زن نیاز به اپراتور ندارد.

  • کارتن‌های هم اندازه

  • عدم نیاز به اپراتور

  1. چسب زن مناسب سایز متغیر کارتن ها (رندم و اتوماتیک):

از این نوع چسب زن در آن دسته از خطوط بسته‌بندی استفاده می‌شود که در آن کارتن‌ها اندازه‌های متغیر دارند. همچنین، این نوع چسب زن نیاز به اپراتور ندارد.

  • کارتن‌های ناهم اندازه

  • عدم نیاز به اپراتور

قبل از خرید چسب زن و بررسی انواع موجود در بازار و قیمت‌های آنها، برای اطمینان از این که خرید آن برای شما به صرفه است لازم است به چندین سوال پاسخ دهید:

  1. در حال حاضر تعداد کارتن‌هایی که بسته‌بندی می‌کنید چقدر است و پیش بینی می‌کنید در آینده به چقدر برسد؟

  2. در حال حاضر پروسه بسته‌بندی شما چطور انجام می‌شود؟ و تعداد افراد مورد نیاز برای انجام آن چقدر است؟

  3. سایز کارتن‌ها ثابت است یا متغیر؟ آیا کارتن‌ها شکننده هستند؟ یا ابعاد غیر متعارف دارند؟ سنگینند یا سبک؟

  4. آیا با اتوماتیک کردن سیستم چسب زنی کارتن می‌توانید میزان تولید را بالا ببرید؟

  5. تا به حال به مشکلاتی همچون باز شدن کارتن‌ها، آسیب دیدن آنها یا دزدیده شدن محتویات کارتن‌ها برخورده اید؟

ویژگی‌های یک چسب زن خوب

برای بررسی کیفیت دستگاه چسب زن چندین معیار وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

روان و سریع بودن

مزیت استفاده از چسب زن در سرعت آن است به طوری که باعث افزایش راندمان بسته‌بندی شود. چسب زنی که دارای هد چسب زن بی کیفیتی باشد قادر به برآورده کردن نیازهای شما در بسته‌بندی نخواهد بود چرا که توقف چسب زن به معنای توقف خط بسته‌بندی است که تکرار آن باعث بروز مشکلات عدیده می‌گردد.

رولیک دستگاه کارتن چسب زن

جایگیری دقیق چسب و تنظیم اندازه آن

زیبایی و یکنواختی کارتن‌ها یکی از علل لزوم تهیه دستگاه کارتن چسب زن است. قبل از خرید مطمئن شوید که دستگاه به خوبی قادر به تنظیم محل قرارگیری کارتن جهت انجام چسب زنی درست است. چیزی که شما به دنبالش هستید جایگیری درست و دقیق چسب در محل دلخواه هست. از طرفی اندازه بلندی چسب در دیواره‌های کارتن و قابل تنظیم بودن آن نیز اهمیت ویژه‌ای دارد چرا که کوتاه بودن آن استحکام در بسته‌بندی را کاهش می‌دهد و بلندی بیش از حد آن موجب هدررفت چسب و افزایش هزینه‌ها می گردد.

سر و صدای کم

دستگاه کارتن چسب زن قرار است ساعات طولانی بدون وقفه کار کند. سر و صدای زیاد منجر به ایجاد آلودگی صوتی زیاد شده که در دراز مدت قرارگرفتن در محیط بسته‌بندی را دشوار می‌کند. هد برخی از چسب زن ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که صدای بازشدن چسب را به حداقل می‌رسانند.

دستگاه کارتن چسب زن پیشروپک

هد چسب زن 

برداشته شده از www.pishropack.com در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۳

ماندگاری بالای قطعات

مانند تمام دستگاه‌های صنعتی دیگر، انتظار می‌رود در یک کارتن چسب زن با کیفیت از قطعات با کیفیت بالا استفاده شود چرا که شکستگی، ساییدگی و از جا در آمدن مکرر قطعات صدمه زیادی به خط بسته‌بندی به خصوص در شرکت‌های بزرگ وارد می‌کند.

راحتی نصب و تغییر قطعات

آخرین معیار که نشان دهنده یک دستگاه چسب زن با کیفیت است توجه سازنده آن به راحتی تعویض قطعات است. در این حالت سازنده دستگاه نه تنها به فکر داشتن کارایی مفید آن بوده است بلکه یک قدم فراتر رفته و در طراحی به جوانب دیگری نیز اهمیت داده و این گونه خود را از رقبا متمایز کرده و همگام با استانداردهای جهانی شده است.

در ازای خرید چسب زن کارتن چه چیزهایی بدست می‌آورید؟

مزایای دستگاه کارتن چسب‌زن بی شمار است ولی به طور خلاصه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: کاهش هزینه نیروی کار، طرز کار ساده، راندمان بالا، قابلیت اتصال آسان به نوارنقاله‌های موجود، بسته‌بندی شکیل و با دوام، ایجاد نظم و سرعت دهی به خط بسته‌بندی و موارد دیگر.

موارد تاثیرگزار در قیمت چسب زن کارتن

مواردی که بر روی شکل‌گیری قیمت چسب‌زن تاثیرگذارند را می‌توان به سه دسته کلی تقسیم کرد: هزینه‌ امکانات، هزینه‌های تخصصی و هزینه‌های بعد از خرید.

هزینه امکانات چسب زن

قطعا اولین موردی که بر روی قیمت دستگاه چسب زن کارتن تاثیر می‌گذارد ویژگی‌ها و امکانات آن است. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد چسب زن ها انواع مختلفی دارند ولی به طور کلی نمونه‌های تمام اتوماتیک آنها از دیگر مدل‌ها گران‌تر هستند. تعداد و محل قرارگیری تسمه‌های کشنده کارتن، و محل قرارگیری چسب از ویژگی‌هایی هستند که در قیمت گذاری تاثیرگذارند.

دستگاه کارتن چسب زن بست پک

چسب زن اتوماتیک

برداشته شده ازwww.bestpack.com در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۳

هزینه‌های تخصصی چسب‌ زن کارتن

  1. بدنه (ابعاد و جنس)

جنس بنده، نوع ساخت آن و نوع رنگ همگی بسیار پر اهمیت هستند. اگر در مناطق مرطوب هستید یا به علت نوع محصول احتمال خیس شدن دستگاه وجود دارد، بدنه باید تمام استیل باشد که در این صورت قیمت دستگاه چسب زن کارتن چندین برابر می‌شود. از طرفی چسب زن ها بر اساس ماکسیمم و مینیموم ارتفاع و عرضی که قادر به چسب زنی هستند از یکدیگر متمایز می‌شوند. علت تمایز قیمت چسب زن های به ظاهر مشابه در بسیاری از موارد در همین چند مورد خلاصه می‌شود.

دستگاه چسب زن زیر کارتن پیشروپک

چسب زن زیر کارتن

برداشته شده از www.pishropack.com در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۳

  1. تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی

کیفیت تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی استفاده شده در انواع چسب زن بسیار حائز اهمیت است. محافظت‌ها، کنتاکتورها، سنسورها و سایر قطعات الکتریکی و الکترونیکی در افزایش عملکرد دستگاه و طول عمر آن تاثیرگذارند. استفاده از برندهای مطرح جهانی که امتحان خود را پس داده‌اند، بهترین انتخاب است. افزایش قیمت به واسطه کیفیت بالاتر در این بخش کاملا به صرفه خواهد بود.

  1. موتور و گیربکس

انتخاب درست موتورها، گیربکس‌ها و طراحی سیستم انتقال قدرت دستگاه‌های چسب زن کارتن به شدت در طول عمر کارکرد بدون ایراد دستگاه موثرند. طبیعتا کیفیت بالای موتورها، گیربکس‌ها و قطعات انتقال قدرت باعث افزایش قیمت این دستگاه‌ها می‌شود.

دستگاه نوار نقاله تخلیه و بارگیری پیشروپک

موتور دستگاه نوار نقاله تخلیه و بارگیری پیشروپک

برداشته شده از www.pishropack.com در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۳

  1. نوع تسمه ها، تعداد و محل قرارگیری

با توجه به ابعاد کارتن‌هایی که باید بسته‌بندی شوند، از انواع مختلفی از دستگاه‌های کارتن چسب زن استفاده می‌شود. تسمه‌های کشنده کارتن می‌توانند در طرفین، بالا و پایین قرار بگیرند و تعداد آنها بر روی تعداد موتورهای استفاده شده در دستگاه تاثیر می گذارد. برای مثال، دستگاه چسب زن دو موتوره کشش از بالا و پایین و سه موتوره کشش از بالا و طرفین هر کدام تعداد تسمه‌های مختلفی دارند که در هزینه کلی دستگاه موثرند.

جنس تسمه و کیفیت آن نیز در قیمت تمام شده تاثیرگذارند. تسمه‌هایی که از جنس رابر (لاستیک) هستند نسبت به تسمه‌هایی که از جنس PVC هستند با کیفیت‌تر و گران‌تر اند.

  1. شاسی دستگاه

دستگاه‌های کارتن چسب زن روزانه پذیرای هزاران کارتن جهت چسب زنی زیر و روی آنها هستند. به همین علت، در صورت داشتن شاسی قوی می‌توانند چندین سال در خدمت خط بسته‌بندی قرار بگیرند. در غیر این صورت با از کار افتادن شاسی، دستگاه از رده خارج می‌شود.

  1. هد دستگاه

به جرئت مهمترین بخش دستگاه‌های کارتن چسب زن هد (head) آن است. طراح دقیق و ظریف هد دستگاه و تولید با کیفیت قطعات آن از جمله تیغه برش، غلتک‌های لاستیکیِ چسباندن چسب، فنرها و غیره در طول عمر چسب زن تاثیر بسزایی دارند.

هد دستگاه کارتن چسب زن

هزینه‌های بعد از خرید

از جمله مواردی که بسیاری از خریداران دستگاه کارتن چسب زن به آن توجه نمی‌کنند، هزینه‌های بعد از خرید است که اگرچه مستقیما در قیمت گذاری تاثیری ندارند اما برای خریدار در برآورد هزینه واقعی خرید چسب زن بسیار پراهمیت هستند. هنگام خرید چسب زن مطمئن شوید که درباره موارد زیر تحقیق می کنید:

  1. گارانتی و خدمات پس از فروش

دستگاه چه مدت گارانتی دارد و این گارانتی شامل چه مواردی می‌شود؟ خدمات پس از فروش شامل چه مواردی می‌شود و نحوه ارائه و دسترسی به آن چگونه است؟

  1. محل اصلی کارخانه تولیدکننده و نمایندگی‌های آن

این مورد از این جهت حائز اهمیت است که مشخص می‌کند در صورت بروز مشکل پس از خرید چگونه می‌توانید از خدمات استفاده کنید و دسترسی فروشنده به شما و شما به آنها چگونه است. از طرفی، آیا ارسال دستگاه رایگان انجام می‌شود؟ در غیر این صورت هزینه ارسال در صورت دور بودن محل اصلی کارخانه تولیدکننده برای شما چقدر تمام می‌شود؟

  1. هزینه‌های نصب و تعمیر

آیا برای نصب باید هزینه‌ای پرداخت کنید؟ یا همراه دستگاه دفترچه نصب فرستاده می‌شود و دستورالعمل‌های نصب به راحتی قابلیت اجرا شدن توسط متخصصان فنی ناآشنا به چسب زن را دارند؟ در صورت نیاز به تعمیر تخصصی، شرکت فروشنده آمادگی ارائه این قبیل خدمات را دارد؟

  1. در دسترس بودن قطعات چسب زن

نکته آخر و پر اهمیت در دسترس بودن قطعات استفاده شده در چسب زن است. نیاز به تعمیر و تعویض قطعات امری غیر قابل انکار است. کیفیت خوب قطعات فقط میزان تکرار تعویض آن را کاهش می‌دهد اما نمی‌تواند آن را به طور کامل حذف کند. توجه به این نکته بسیار مهم است چرا که پس از خرید و پرداخت هزینه در صورت بروز هرگونه مشکلی در صورتی که نتوانید قطعه مورد نظر را پیدا کنید چاره‌ای جز کنار گذاشتن دستگاه و به عبارتی دور ریختن هزینه انجام شده نخواهید داشت.

خرید دستگاه چسب زن کارتن

دستگاه کارتن چسب زن به طور گسترده در بسیاری از صنایع تولیدی و بسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در گذشته بیشتر کارخانه‌ها نیاز خود به چسب زن را از طریق خرید از شرکت‌های صاحب نامی همچون Siat و Bestpack برآورده می‌کردند، اما پس از اعمال تحریم‌های گسترده قیمت بالای این دستگاه‌ها، نایابی قطعات و عدم امکان واردات دستگاه‌ها منجر به ایجاد احساس خلا در تولید داخلی دستگاه‌های کارتن چسب زن شد. در سال‌های اخیر، تولیدکنندگان داخلی همچون شرکت فنی مهندسی پیشروپک به لطف هنر مهندسی توانسته‌اند این خلا را به خوبی پر کنند.

برای خرید بهتر است با سرچ کلمه "کارتن چسب زن"در گوگل شرکت‌های سازنده چسب زن را پیدا کرده و با بررسی محصولات قرار داده شده بر روی وبسایت آنها اقدام به تماس و بازدید حضوری نمایید.

قبل از اقدام به خرید چسب زن مطمئن شوید که کاملا با نحوه عملکرد و ویژگی‌های دستگاه‌های کارتن چسب زن آشنا هستید. برای مطالعه بیشتر می‌توانید از بخش مقالات سایت پیشروپک یکی از طراحان و سازندگان با کیفیت‌ترین دستگاه‌های کارتن چسب زن استفاده کنید.

کد خبر: ۲۰۳٬۲۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • شایان خسروی BE ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
      0 0
      ممنون بابت این مطلب. من از وجود چنین دستگاهی اطلاع نداشتم و به دنبال یک دستگاه مناسب برای بسته بندی محصولات شرکت بودم که به این مقاله رسیدم. فکر میکنم این همون چیزیه که ما لازم داریم.