۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
جولان ماهی های بی کیفیت در بازار گلستان؛ نظارتی نیست
فعال اقتصادی مطرح کرد؛

جولان ماهی های بی کیفیت در بازار گلستان؛ نظارتی نیست

گرگان- فلاحی، پرورش دهنده ماهی در گلستان گفت: نظارتی بر کیفیت و قیمت ماهی در بازار وجود ندارد، برخی از پرورش دهندگان ماهی در استخر های دومنظوره فاقد آب استاندارد و مجوز لازم، فعالیت می کنند.

محمود فلاحی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: متاسفانه بیش از ۵۰ درصد تولید ماهی در مزارع بدون پروانه و مجوز پرورش داده می شوند و هیچ نظارتی بر فعالیت این واحدها نمی شود و به راحتی ماهی بدون کیفیت و با قیمت پایین در بازار عرضه می شود.

این تولید کننده ماهی افزود: برخی افراد در چاه های کشاورزی مشغول پرورش ماهی هستند و متاسفانه همین ماهی ها در بازار عرضه می شود که به دلیل قیمت پایین، متقاضی بیشتری را جذب می کند.

وی با بیان این نکته که استانداردهایی مانند پاکیزگی آب لازمه پرورش ماهی است، بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد ماهی که در بازار گلستان عرضه می شود تولید چاه های دو منظوره کشاورزی است که هیچگونه استانداردی برای پرورش ماهی را ندارند.

به گفته فلاحی، علت عمده این معضلات در پرورش ماهی این است که وزرات جهادکشاورزی رغبتی به برندسازی و درجه بندی کیفیت محصولات ندارد.

وی ضمن بیان این موضوع که باید محصولات بی کیفیت از سبد مصرف کننده حذف شوند، یادآورشد: کیفیت ماهی اولولیت تولید است به این ترتیب برای ارتقا سطح کیفیت باید قدم برداشت.

کد خبر: ۱۸۳٬۴۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha