۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
رونق صنعت گردشگری اولویت‌ اصلی نصف‌جهان است| حمایت ویژه از سرمایه‌گذاران
استاندار اصفهان مطرح کرد؛

رونق صنعت گردشگری اولویت‌ اصلی نصف‌جهان است| حمایت ویژه از سرمایه‌گذاران

اصفهان - مرتضوی، استاندار اصفهان گفت: توسعه صنایع دانش بنیان و رونق صنعت گردشگری از اولویتهای اصلی استان اصفهان است و از سرمایه گذاران حمایت ویژه می شود.

سیدرضا مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه توسعه صنایع دانش بنیان از جمله مهمترین اولویت های مدنظر قرار گرفته شده در استان اصفهان است، اظهار داشت: رونق صنعت گردشگری و در حوزه های مختلف آن نیز دیگر اولویت استان است که به دنبال آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه این دو موضوع باید در جهت گیری های دستگاه های اجرایی و خدماتی استان مدنظر قرار گیرد، ابراز داشت: امیدواریم مصوباتی که در قبال این حوزه ها داریم به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد تا به خوبی به مرحله اجرایی برسد.

استاندار اصفهان با اشاره فعالیت بنگاه ها و واحدهای مهم اقتصادی ایران در استان اصفهان تصریح کرد؛ طبق مصوبه ای که داشته ایم مقرر شده است که انجام تمامی عملیات های مالی و بانکی بنگاه های اقتصادی استان در بانک های داخل استان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه این صنایع و واحدهای اقتصادی باید نسبت به تمرکز حساب های بانکی خود در شعب بانکی استان اقدام کنند، گفت: اولویت اول برای این موضوع بانک های دولتی و بانک های مشمول اصل ۴۴ است.

مرتضوی با بیان اینکه بنگاه های اقتصادی باید نتیجه اقدامات خود در این موضوع را تا یک ماه آینده به معاونت امور هماهنگی اقتصادی استانداری منتقل کنند، افزود: به منظور هرگونه حمایت بانکی، تسهیلاتی و رفع موانع تولید اجرای این مصوبه توسط بنگاه های اقتصادی مورد تاکید و انتظار است.

لزوم تجاری‌سازی علم و فناوری‌های دانش بنیان در سطح استان اصفهان

وی با اشاره به لزوم تجاری سازی علم و فناوری های دانش بنیان در سطح استان اصفهان افزود: در مورد توسعه علوم مهندسی و دانش بنیان مقرر شد بنگاه های اقتصادی و صنایع بزرگ استان اصفهان اعم از فولاد، پتروشیمی، نساجی و غیره در خریدها، قراردادهای سال خدمات و برون سپاری حداکثر بهره برداری را از شرکت های مستقر در استان داشته باشند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در سطح استان اصفهان بیش از ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه های مختلف وجود دارد، تاکید کرد: از این رو استان اصفهان یکی از استان های پیشرو در تأسیس شرکت های دانش بنیان در سطح کشور است که توانسته است تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاهی را حذف خود کند.

کد خبر: ۱۷۹٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha