۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
 ۶۰۰۰ مجوز صادرات و واردات در قشم صادر شد
مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم:

۶۰۰۰ مجوز صادرات و واردات در قشم صادر شد

قشم - مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سال گذشته شش هزار و ۱۸۶ مجوز واردات و صادرات در این منطقه صادر شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی همایونی ظهر دوشنبه در جلسه گزارش پیرامون مجوزهای صادر شده طی سال گذشته در دفتر مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به صدور بیش از شش هزار مجوز صادرات و واردات اظهار کرد: در این ‌مدت افزون بر ۶۷۳ فروند شناور در این منطقه تخلیه شده و  پنج هزار و ۷۷۷ کانتینر نیز در منطقه آزاد قشم ترانزیت و ترانشیپ (حمل کالاهای چند مقصدی) شده است.

به گفته وی، سال گذشته  تعداد مجوزهای صادر شده برای واردات کالا به این منطقه به پنج هزار و ۶۱۵ مورد رسید که این رقم برابر با ۹۰ درصد مجوزهای صادر شده از سوی این مدیریت است.

همایونی ادامه داد: تعداد مجوزهای مربوط به صادرات کالا از این منطقه در سال گذشته به ۳۳۸ مورد رسید که این‌ میزان ۵ درصد  کل مجوزهای صادر شده است.

به گفته وی، سال گذشته همچنین ۹۰ مجوز ترانزیت ورودی، ۸۴ مجوز مرجوعی، ۵۳ مجوز صادرات مجدد و شش مجوز خروج موقت از طریق این مدیریت صادر شده است.

مدیر توسعه  تجارت سازمان منطقه آزاد قشم تعداد کانتینرهای ترانزیت وارده را نیز افزون بر سه هزار و ۲۰۴ کانتینر اعلام کرد و افزود: این تعداد افزون بر ۵۵ درصد کل کانتینرهای وارده بوده و دو هزار و ۵۷۳ کانتینر دیگر هم برای ترانشیپ وارده به منطقه آزاد قشم بوده است.  

جزیره قشم با یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت، بزرگترین جزیره خلیج فارس است.

کد خبر: ۱۷٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha