۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
کدام بازی ارزش بیشتری دارد؟ بازی دسنترالند یا سندباکس با ابزار ترید

کدام بازی ارزش بیشتری دارد؟ بازی دسنترالند یا سندباکس با ابزار ترید

بازی های بلاکچینی که بر اساس Play۲Earn کار میکنند همانند بازی دسنترالند یا سندباکس هر یک جزئیات مهمی دارند که باید آن را بررسی کنید پس با ابزار ترید همراه باشید.

به گزارش بازار، با توجه به پیشرفت‌هایی که در زمینه‌های مختلف تکنولوژی بلاک چین رخ داده است، افرادی زیادی به سراغ کسب درآمد از آن سوق پیدا کرده‌اند؛ اما طبق تحقیقات تیم ابزار ترید ، در این میان محبوب‌ترین نوع درآمدزایی قسمت Play۲Earn ها هست که با بازی کردن به درآمدهای جذابی از آن خواهند رسید. برای کسب درآمد بازی‌های زیادی وجود دارد که سندباکس و دسنترالند از پرطرفدارترین بازی‌ها هستند، در ادامه به معرفی و مقایسه آنها خواهیم پرداخت.

بازی سندباکس (Sandbox) چیست؟

به بیانی ساده ، بازی سندباکس را می‌توان یک پلتفرم گیمینگ دانست که به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا در این پلتفرم سازه‌های دلخواه خود را بسازند. بازی سندباکس تقریبا از اوایل سال ۲۰۱۲ برروی تلفن‌های همراه مبتنی بر اندروید و iOS در دسترس بوده است. این بازی در سال ۲۰۱۲ نیز توانسته در بخش «جواهر پنهان» در میان برترین عناوین اپ‌استور اپل خود را نشان دهد و در سال ۲۰۱۸ نیز شرکت انیموکا برندز، بازی سندباکس را خریداری کرد. پس از خرید، این شرکت، پلتفرم سندباکس را بر اساس اصول گرافیکی که مبتنی بر استایل واکسل بود، بازآفرینی نمود تا شکل آن شبیه به بازی‌های معروفی همانند رابلاکس و ماین کرفت شود. از جهتی دیگر، پروتکل‌های بلاک‌چینی مورد استفاده در این بازی به بازیکنان این امکان را می‌دهد که دنیای مجازی دلخواه خود را بسازند و به همین سبب، سندباکس دیگر یک بازی عادی نبود و به چیزی فراتر از یک نوع بازی معمولی تبدیل شود.

بازی سندباکس

کاربران بازی سندباکس می‌توانند با استفاده از توکن‌های NFT و فناوری بلاک چین، از این بازی بلاکچینی که بر بستر این بازی خلق می‌کنند، درآمدزایی نمایند. این ویژگی خاص که با استفاده بلاک چین اتریوم ساخته و در اختیار کاربران گذاشته شده است. پلتفرم گیمینگ سندباکس نیز بر بستر بلاک چین اتریوم، ساخته و پیاده‌سازی شده است تا از امنیت و قدرت شبکه اتریوم به‌عنوان دومین بلاک چین بزرگ دنیا بهره‌مند شود. بازی سندباکس علاوه بر قابلیت درآمدزایی که ارائه می‌دهد، سعی دارد که با ایجاد فرصت‌های متفاوت برای بازیکنان، آنها را تشویق کند که به صورت گروهی یا مستقل بدون اتکا به هیچ واسطه‌ای در خلق این بازی مشترک همکاری نمایند. پس به این ترتیب، بازیکنان می‌توانند با استفاده از این بازی و بهره‌گیری از قدرت بلاک چین، برای خود درآمدی مناسب کسب کنند.

توضیحی در مورد زیست‌بوم بازی سندباکس

زیست‌بوم بازی سندباکس را می‌توان به سه بخش کلیدی تقسیم نمود که در بخش‌های متفاوت این بازی بلاک چینی از قسمت ساخت و توسعه تا بازرگانی، نقشی مهم ایفا کردند.

نخستین بخش زیست‌بوم بازی سندباکس، نرم‌افزار واکس‌ادیت (VoxEdit) می‌باشد که نسخه ۱.۰ آن در انتهای سال ۲۰۲۰ به صورت عمومی منتشر شد. واکس‌ادیت یک نرم‌افزار مدل‌سازی به صورت سه‌بعدی است که به کاربران این اجازه را می‌دهد که دارایی‌های خود را خلق و در بازی منتشر کنند. پس از آن می‌توان این دارایی‌ها را همانند یک انیمیشن، متحرک نمود؛ این دارایی‌ها می‌تواند هرچیزی باشد؛ از جامعه درون بازی و ابزارهای درون‌پلتفرمی تا سازه‌های معماری بازی. افزون بر این، واکس‌ادیت، تنها برنامه‌ای است که تا به امروز از ارسال مستقیم خروجی‌ به بازی سندباکس پشتیبانی می‌کند و این قابلیت به توسعه دهندگان و کاربران اجازه می‌دهد که بدون هیچ واسطه‌ای بتوانند ساخته‌های خود را به فروش برسانند.

بازی SandBox

مارکت بازی سندباکس دومین بخش کلیدی سازنده زیست‌بوم سندباکس می‌باشد. با کمک این مارکت، توسعه دهندگان می‌توانند ساخته‌های خود را که با نرم‌افزار واکس‌ادیت ساخته‌اند، معامله نمایند. این مارکت، یک محل دادوستد غیرمتمرکز می‌باشد که از استانداردهای توکن ERC-۷۲۱ و ERC-۱۱۵۵ پشتیبانی می‌کند. در این بازار، هزاران دارایی مجازی از انواع مختلف برای معامله در دسترس کاربران قرار گرفته است. علاوه بر این، در این مارکت می‌توان دارایی‌ها را براساس درجه کمیابی، موضوعات و زمینه‌های مختلف مرتب نمود. کاربران و بازیکنان که مشغول بازی هستند نیز می‌توانند دارایی‌های مجازی اضافی خود را به منظور کسب درآمد در مارکت بازی سندباکس به فروش بگذارند. همچنین افرادی که می‌خواهند در هنگام بازی، دارایی‌ خریداری کرده و به زمین خود اضافه کنند، می‌توانند از این مارکت استفاده نمایند.

حالت بازی یا Game mode ، سومین بخش سازنده زیست‌بوم سندباکس می‌باشد. این قسمت را می‌توان متاورس سندباکس نیز نام‌گذاری نمود؛ فضایی که بازیکنان می‌توانند دارایی‌های تحت مالکیت خودشان را در زمین‌های بازی طراحی و مستقر نمایند. علاوه بر آن، بازیکنان قادر هستند که در حالت گیم مود، زمین‌های سایر بازیکنان را واکاوی نمایند و در سندباکس با سایر بازیکنان، تعامل نمایند.

چرا باید به جمع کاربران بازی سندباکس بپیوندیم؟

سندباکس را می‌توانیم یک بازی متاورسی با فرصت‌هایی بسیار و بی‌نهایت توصیف نمود. در این بازی، می‌توانیم بدون احتیاج به تسلط کامل به بلاک چین یا مهارت برنامه‌نویسی، دنیای مجازی دلخواه خودمان را بیافرینیم. در بازی سندباکس می‌توان به کمک ابزاری به نام واکس‌ادیت، دارایی‌های مجازی درون‌برنامه‌ای خود را طراحی نموده و پس از ساخت می‌توانیم از آنها درآمدزایی کرد.

در بازی سندباکس به همت فناوری بلاک چین و اصول خلاقانه در دانش علوم کامپیوتر، همه محتوای ایجاد شده، بر بستر بازی به کاربر و مالک یا خریدار آن تعلق دارد و هیچ تعلقی به شرکت‌های بازی‌سازی متمرکز ندارد. در بازی سندباکس برخلاف بازی‌های متمرکز موجود مانند ماین‌کرفت و رابکس، هیچ سازمان یا نهادی، کنترل بر دادوستد دارایی‌های درون بازی میان کاربران ندارد. سندباکس برای کاربران خود این امکان را فراهم کرده است که خود، قیمت دارایی‌هایی‌شان را تعیین نمایند و نیازی به پرداخت بخشی از درآمدهای خود به یک فرد یا شرکت واسطه نداشته باشند و فعالان در این بازار برای خریداری هر آیتم، هزینه‌ای را مبتنی بر ارزش منصفانه می‌پردازند و این اتفاق با اتکا به اقتصادی آزاد، مجازی و متن‌باز سندباکس میسر می‌شود.

معرفی اجمالی بازی دسنترالند

دسنترالند یک پلتفرم واقعیت مجازی غیرمتمرکز طراحی و اجرا شده بر روی بلاک چین اتریوم می‌باشد. در این دنیای مجازی، کاربران می‌توانند به ساخت، تجربه و حتی کسب درآمد از تجارب در این بازی، برنامه‌ها و توکن‌های ساخته شده در آن بپردازند. به صورت کلی، دسنترالند یک پلتفرم مبتنی بر واقعیت مجازی می‌باشد که در آن قطعه‌های زمین‌ بازی که به صورت ۳ بعدی که لند (Land) نام دارند؛ و در صورتی که هر بازیکن توکن زمین را داشته باشد در آن به ساخت و ساز بپردازد و حتی آن را در مارکت بازی به فروش برساند. شما می‌توانید با ورود به بازی، آواتار بسازید، کاوش کنید، زمین خریده و به ساخت انواع سازه‌ها بپردازید.

بازی دسنترالند

مالکان قطعه زمین‌ها می‌توانند محتوای منتشرشده در زمین خود را کنترل کنند. این محتواها، می‌تواند سیستم‌های تعاملی نظیر بازی‌ها، صحنه‌های سه بعدی مثل نقاشی را نیز شامل شود. یکی از مزایایی که این بازی را نسبت به سایر بازی‌های بلاک چینی تمایز می‌بخشد، عدم کنترل شدن آن توسط یک سازمان متمرکز و شناخته شده است. ما برای مدیریت آن، یک سازمان خودگردان غیرمتمرکز (DAO) به وجود آمده است که دسنترالند DAO نامیده می‌شود که سیاست‌های ایجاد شده برای تعیین نحوه کار این بازی را مشخص می‌نماید.

در بازی دسنترالند دو توکن با نام‌های مانا (MANA) و لند (LAND) با کاربری‌های متفاوتی فعالیت می‌کنند. توکن مانا که بر روی شبکه اتریوم قرار دارد، ارز دیجیتال محلی این بازی است که برای تراکنش در اکوسیستم بازی در نظر گرفته شده است و استفاده می‌شود. زمین‌های این بازی نیز با استفاده از تکنولوژی NFT زمین‌های بازی را به صورت توکن Land عرضه شده است که به نقلی این توکن سند مالکیت فرد بر روی زمین بازی است. باید در نظر داشت که این توکن با سایر توکن‌های NFT تفاوت‌های بارزی دارد برای مثال مجموعه توکن‌های بورد ایپ یات کلاب (Bored Ape Yacht Club) یک توکن NFT است که کاربرد آن در هیچ پلتفرمی ثابت شده نیست اما بازیکنان بازی دسنترالند با استفاده از LAND قادر هستند که به ساخت برنامه‌ها و فضاهای سه‌بعدی در بازی بپردازند.

ویژگی‌های کلیدی دسنترالند

ویژگی‌های کلیدی دسنترالند

همان‌ طور که احتمالاً تا به اینجا نیز متوجه شده‌اید، بازی دسنترالند به‌دنبال ایجاد یک مارکت مستقل، غیرمتمرکز وآزاد در دنیای مجازی با استفاده از فناوری بلاک چین است. در کنار آن، می‌توان به چندین ویژگی کلیدی نیز اشاره نمود که در این پلتفرم وجود دارد و در ادامه به آنها خواهیم پرداخت

آواتارهای درون بازی دسنترالند

وقتی وارد فضای بازی دسنترالند می‌شوید، یک نماد مجازی از کاراکتر موردنظرتان ایجاد نمایید. در این بازی چندین نوع لباس رایگان برای انتخاب وجود دارد. اما در صورتی که تمایل به استفاده از این اقلام آماده و رایگان ندارید، می‌توانید با پرداخت هزینه به صورت ارز مانا، کاراکتر منحصربه‌فرد را برای خود بسازید. هر آواتار در این بازی دارای یک پاسپورت و به نقلی شهروندی بازی دسنترالند است. این پاسپورت ساخته شده به کیف پول سازگار با اتریوم متصل می‌شود.

آواتارهای درون بازی دسنترالند

سازنده‌ها

هنگامی که شما صاحب زمین در بازی دسنترالند شوید، می‌توانید از قسمت سازنده (Builder) آن استفاده کنید. این ابزار می‌تواند منظره‌ها و محیط‌های خاصی را به زمین شما اضافه کند که به کدنویسی خاصی نیز احتیاج ندارد.

اکوسیستم دسنترالند دارای مجموعه‌ای بزرگ از منظره‌های آماده و از پیش ساخته‌شده است که می‌توان آنها را در هر زمینهای بازی جای‌گذاری نمود. این قسمت از ابزار خارج از تیم توسعه دهنده دسنترالند افزوده شده است. به لطف فناوری منبع‌باز پلتفرم دسنترالند، امکان افزودن ویژگی‌هایی برای توسعه‌دهندگان خارج از تیم اصلی نیز فراهم شده است.

از ماه مارس سال ۲۰۲۱ منظره‌های زیادی برای انتخاب در بازی وجود دارد. این مناظر را میتوان از زمین‌های ساده تا جنگل‌ها، ساختمان‌ها و در بعضی مواقع ویلاهای پیشرفته و مدرن در آن یافت.

بازار یا مارکت پلیس بازی دسنترالند

اگر این امکان را ندارید که شخصاً آواتار و زمین‌های خود را توسعه دهید یا میلی به استفاده از اقلام رایگان موجود استفاده کنید، هیچ نگرانی وجود ندارد. همیشه می‌توانید برای خرید این آیتم‌ها به بازار دسنترالند بروید و از انواع پوشیدنی‌ها، زمین‌ها و حتی نام خاص را خریداری نمایید.

بازار یا مارکت پلیس بازی دسنترالند

معامله زمین‌ و مناطق بزرگ بازی دسنترالند در مارکت آن، از اولین چیزهایی بود که در هنگام توسعه این پلتفرم پیشنهاد شد.

سازمان خودگردان غیرمتمرکز DAO دسنترالند

مدت کوتاهی پس از انتشار عمومی بازی دسنترالند، کنترل قوانین آن در قالب یک سازمان خودگردان غیرمتمرکز (DAO) به کاربرانی متخصص و واقعی واگذار شد. این اتفاق ماهیت اقتصاد آزاد این پلتفرم را بیشتر از پیش تقویت کرد. DAO به کاربران که در فرایند قانون گذاری و تغییرات بازی در جهت تقویت این فضای مشارکت کنند.

از مهم‌ترین قراردادها و دارایی‌های هوشمند سازمان خودگردان غیرمتمرکز دسنترالند، قراردادهای شامل LAND، Estates، پوشیدنی‌ها، سرورهای محتوا و مارکت بازی می‌شود. علاوه بر این، قسمت عمده‌ای از ذخایر توکن‌های مانا برای استفاده سازمان در نظر قرار گرفته شده است (حدود ۲۲۲ میلیون توکن که در ۱۰ سال باید واگذار شود)؛ این فعالیت سبب استقلال بیشتر برای DAO می‌شود و مزایایی را برای کاربران به همراه خواهد داشت.

مقایسه بازی سندباکس و دسنترالند

در ادامه برای تصمیم گیری بهتر و انتخاب پروژه برتر متاورس میان دو بازی سندباکس و دسنترالند، آنها را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی و مقایسه قرار می‌دهیم. پس در ادامه با ابزار ترید همراه باشید.

مقیاس پذیری دسنترالند و سندباکس

با توجه به اینکه هر دو بازی بر بستر بلاک چین اتریوم و استانداردهای توکن ERC-۲۰ طراحی و عرضه شده‌اند، ظرفیت مقیاس پذیری آنها محدود است چونکه:

کارمزدهای شبکه اتریوم بسیار بالا است: به دلیل اینکه کارمزدها برحسب ETH پرداخت می‌شود قیمت آن متغیر و نسبتا بالاست.

کدام بازی ارزش بیشتری دارد؟ بازی دسنترالند یا سندباکس با ابزار ترید

توکن‌های ناپایدار: بلاک چین اتریوم بدلیل اینکه در حال تغییرات بسیاری است، از جمله انتقال کامل از الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) به الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) که درحال انجام است.

در نتیجه، با مکانیسم فعلی PoW، هر دو بازی ظرفیت مقیاس‌پذیری کافی را به منظور انطباق با پذیرش گسترده ندارند اما امیدواریم که این مشکل با انتقال کامل به الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) حل شود.

مکانیسم حاکمیت دسنترالند و سندباکس

اکوسیستم دسنترالند دارای دو توکن است:

LAND: توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) که زمین بازی دسنترالند توسط آنها تقسیم و عرضه شده است.

MANA: یک توکن برمبنی ERC-۲۰ که برای خریدهای در پلتفرم طراحی شده است و از آن برای خرید کالاها و خدمات در این پروتکل استفاده می‌شود و بخشی از آن نیز برای جلوگیری از تورم و تمرکز سازی سوزانده می‌شود.

از طرفی اکوسیستم دسنترالند، توسط یک سازمان مستقل غیر متمرکز (DAO) مدیریت می‌شود که از این طریق می‌تواند بر مصوبات مطرح شده رای دهند، در مزایده‌ها شرکت نمایند و اطلاعاتی مربوط به سازنده و هر آنچه که جامعه مرتبط باشد آگاه می‌شوند.

کدام بازی ارزش بیشتری دارد؟ بازی دسنترالند یا سندباکس با ابزار ترید

از سوی دیگر، در اکوسیستم سندباکس، کاربران برای شرکت در تصمیمات حکومتی پلتفرم با استفاده از ساختار DAO به توکن SAND نیازمند هستند تا در مورد اولویت‌بندی ویژگی‌ها در Road map پلتفرم اظهار نظر نمایند، حق رای را به بازیکنان دیگر نیز می‌دهد.

در نتیجه، مکانیسم حاکمیت هر دو پروژه عملکردهایی مشابه دارد. اما، دسنترالند یک پلتفرم رای‌گیری با ساختاری مطلوبتر را داراست و یافتن آن در وب سایت آسان‌تر است.

جمع بندی

به صورت کلی بازی‌هایی همچون دسنترالند، آکسی اینفینیتی، سندباکس، استار اطلس و... (که در ابزار ترید abzartrade.com به هر یک را کاملا توضیح داده ایم) برای کسب درآمد گزینه‌ای مناسب هستند اما در این میان باید به نکته هم توجه کرد که دنیای بلاکچین پر از فرصت‌های متفاوت برای کسب درآمد است و قسمت P۲E یکی از آنهاست.

کد خبر: ۱۷۴٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha