۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰
خط انتقال ۱۱ کیلومتری آب در خزر| مجوز برداشت ۳۶ میلیون‌ مترمکعب صادر شد
در گفتگو با بازار بیان شد؛

خط انتقال ۱۱ کیلومتری آب در خزر| مجوز برداشت ۳۶ میلیون‌ مترمکعب صادر شد

گرگان- حسینی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به تحصیل مجوز برداشت ۳۶ میلیون مترمکعب آب برای شیرین سازی در استان، گفت: این پروژه در سواحل چارقلی گمیشان بنا خواهد شد.

سیدمحسن حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: بر مبنای نیازسنجی و الگوهای ترسیمی و همچنین با استناد به برنامه جامع آب شرب استان در افق ۱۴۰۴ بهرمندی از پتانسیل آب شیرین کن به عنوان یکی از رویکردهای جبران کننده کمبود منابع آبی در گلستان در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود: مقدار پیش بینی شده برای شیرین سازی آب ۳۶ میلیون مترمکعب است که مجوز استحصال در دو نوبت به مقادیر ۱۶ و ۲۰ میلیون متر مکعب از وزارت نیرو اخذ شد.

وی با اشاره به انجام مطالعات جانمایی، مدل‌های مالی و زیست محیطی، گفت: محدوده برداشت آب، بین خلیج گرگان و تالاب گمیشان در فاصله ۱۱ کیلومتری از ساحل آب دریای خزر قرار دارد.

حسینی بیان کرد: تاسیسات و واحدهای فرآوری آب شیرین از آب دریای خزر در ساحل روستای چارقلی بنا خواهد شد و خطوط پساب هم به سوی دریا طراحی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان ادامه داد: قیمت تمام شده آب شیرین تولیدی در این پروژه متناسب با میزان سرمایه گذاری دولت یا بخش خصوصی در بخش انتقال آب از دریا به ساحل متغیر خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد: با شناسایی و واگذاری پروژه به پیمانکار خصوصی و توانمند طی سه سال آینده بتوانیم شاهد بهره برداری از نخستین مرکز ساحلی آب شیرین کن در کرانه های خزر در ایران باشیم.

کد خبر: ۱۶۵٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha