۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
رهاسازی هدف آزادسازی ساحل نیست
رییس جمهور:

رهاسازی هدف آزادسازی ساحل نیست

ساری- رییس جمهور گفت: هدف از آزادسازی ساحل رهاسازی نبود بلکه آبادسازی در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی پنجشنبه شب در نشست شورای اداری مازندران با بیان این که پسماند معضل و مساله مازندران است، افزود: پسماند و زباله ها، خانواده‌ها و مردم را رنج می‌دهد از این رو رفع مساله پسماند اولویت این سفر است و باید برای آن اولویت تعیین کرد.

وی با اشاره به ظرفیت تولید مرکبات و برنج در مازندران، تعیین تکلیف و ساماندهی زنجیره تولید برنج اعم از کاشت، داشت و بازاریابی را ضروری دانست و به جهاد کشاورزی و استانداران شمالی ماموریت داد تا زنجیره تامین برنج را ساماندهی و تدوین کنند.

حجت الاسلام رئیسی همچنین با اظهار این که کشورهای همسایه و دوست خواهان مرکبات ما هستند، تصریح کرد: در عین برنامه ریزی برای صادرات، باغداران نیز نباید زیان کنند و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

رئیس جمهور گفت: در رابطه با سواحل برنامه ما رهاسازی نبود بلکه آزادسازی و آبادسازی است و مردم باید از این مناطق استفاده کنند در این حوزه برنامه‌ریزی می‌شود.

رئیس جمهور درباره مناطق آزاد گفت: باید مراقبت کرد تا منطقه آزاد به منطقه واردات تبدیل نشود و باید به منطقه تولید تبدیل و نباید از منطقه مسیر قانونی خود منحرف شود.

رواج ارتفاع سازی در مازندران

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به برنامه تامین مسکن در مازندران، تهیه زمین را از مشکلات برشمرد و گفت: در زمینه مسکن در جاهایی که زمین نداریم باید ارتفاع سازی صورت گیرد و مرتفع سازی در استان باید رواج یابد.

وی افزایش بهره‌وری را مهم دانست و گفت: باید از بهره برداری برای رشد اقتصادی، افزایش اشتغال و کاهش بیکاری بهره گرفت.

وی با بیان که مازندران دارای تاریخ و پیشینه و مدنیت است، حفظ هویت مازندران همراه با دینداری، دلدادگی به انقلاب و ارزش‌ها را مهم برشمرد و در بخش دیگری از سخنانش آشنایی با پارک‌های فناوری را ضروری دانست و گفت: علاوه بر این باید برای صنایع دستی در استان بازار تولید شود.

به گزارش بازار، در این نشست براساس اعلام معاون اجرایی رییس جمهور و براساس ارزیابی های صورت گرفته، پیشنهاد برکناری ۱۰ مدیرکل ناکارآمد مازندران ارائه شد.

کد خبر: ۲۸۷٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha